عصر خودرو

گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی اعلام کرد؛

رشد ۳.۵ درصدی تقاضا روی در سال ۲۰۱۸

عصر بازار- براساس آمار گزارش گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی، میزان تولید معدنی، عرضه فلز تصفیه شده و تقاضای آن که در ۲ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ منتشر شد، تقاضا برای شمش روی در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ افزایش داشته اما از آنجایی که میزان تولید به نسبت افزایش تقاضا رشد پیدا نکرده است، کسری انبارهای روی دنیا ادامه‌دار است.

رشد ۳.۵ درصدی تقاضا روی در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، براساس اطلاعات منتشر شده توسط گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی، تقاضا برای شمش روی طی 2 ماه ابتدایی سال 2018 نسبت به 2 ماه ابتدایی سال 2017 رشد حدود 3.5 درصدی داشته و از 2 هزار و 165 تن به 2 هزار و 240 تن رسیده است.

    همچنین میزان تولید معدنی روی در 2 ماه ابتدایی سال 2018 نسبت به همین زمان در سال 2017 کاهش 0.6 درصدی داشت. این کاهش تولید برخلاف انتظارات و پیش‌بینی‌هایی بود که بازگشایی و به بهره‌برداری رسیدن معادن جدید روی در سال 2017 را عامل افزایش تولید در سال 2018 می‌دانست، هرچند که برای بررسی هنوز زمان کمی از سال 2018 گذشته و باید منتظر آمارهای تولید در ماه‌های بعد بود.

    تولید فلز تصفیه شده روی در 2 ماه ابتدایی سال 2017 و 2018 حاکی از آن است که تولید فلز روی در این زمان برخلاف تولید معدنی، نسبت به مدت مشابه خود در سال 2017 رشد حدود 0.3 درصدی داشته است که نشان از افزایش تولید ثانویه در تولید روی تصفیه شده دارد.

    در مجموع از آنجایی که میزان تقاضا برای شمش روی در این 2 ماه 3.5 درصد رشد داشته اما میزان تولید تنها 0.3 درصد رشد داشته است، بنابراین روند نزولی موجودی انبارهای روی دنیا ادامه یافته که این امر می‌تواند زمینه افزایش قیمت را فراهم کند.

    عرضه فلز تصفیه شده و تقاضای آن از سال 2013 تا 2017 نیز نشان می دهد که آنچه موجب داغ شدن بازار این فلز شده، روند افزایشی تقاضا برای شمش روی در 2 سال اخیر بوده است. باتوجه به آمار منتشر شده از تقاضا برای فلز روی در 2 ماه ابتدایی سال 2017، این روند افزایشی تقاضا همچنان ادامه دارد که همین امر موجب رونق بازار روی در سال جاری خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو