عصر خودرو

رشد اقتصادی آمریکا کند شد

عصر بازار- گزارش های وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در دوره سه ماهه قبلی به دلیل کاهش هزینه کرد مصرف کنندگان کاهش یافته است.

رشد اقتصادی آمریکا کند شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا حاکی است، رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا، یعنی ارزش کل کالاها و خدمات تولید شده در این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به 2.3 درصد رسیده، که نسبت به 2.9 درصد ثبت شده در سه ماهه پایانی سال 2017 کاهش نشان می دهد. این کاهش در حالی رخ می دهد که رشد تولید ناخالص داخلی امریکا در سه دوره سه ماهه قبلا همواره بالای 3 درصد یا در حدود 3 درصد بوده است.

    جاکوب اوبینا، اقتصاددان ارشد موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس گفت: «اکنون مهمترین سوال این است که در سه ماهه دوم سال چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

    هرچند مقامات فدرال رزرو آمریکا قبلا گفته بودند که کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه نخست سال موقتی و گذرا خواهد بود اما ثبت نرخ رشد 2.3 درصدی دستیابی دونالد ترامپ به نرخ رشد هدف گذاری شده 3 درصدی را دشوار می سازد. دولت دونالد ترامپ با هدف رسیدن به نرخ رشد پایدار 3 درصدی از ماه ژانویه اقدام به کاهش مالیات شرکت ها و افراد کرده بود.

    میزان هزینه کردهای مصرف کنندگان که بزرگترین بخش اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهند، رشدی 1.1 درصدی داشته که پایین ترین میزان رشد از سال 2013 تاکنون به شمار می رود.

    برچسب ها