عصر خودرو

طرح توسعه فازهای پارس جنوبی در دولت دوازدهم به پایان می‌رسد

عصر بازار- مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش پالایشگاه‌های این منطقه تولیدی صنعتی در تامین گاز کشور گفت: طرح توسعه فازهای پارس جنوبی در دولت دوازدهم به انتها می‌رسد.

طرح توسعه فازهای پارس جنوبی در دولت دوازدهم به پایان می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، هادی هاشم‌زاده فرهنگ ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم منطقه صنعتی و تولیدی پارس جنوبی در اقتصاد و اشتغال کشور اظهار داشت: پارس جنوبی بزرگترین مجموعه تولیدی و صنعتی کشور از جایگاه با اهمیتی در تامین مایحتاج گاز کشور دارد.

    وی از تامین گاز مورد نیاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد:  روزانه نیم میلیارد متر مکعب گاز در پارس جنوبی تولید و به نقاط مختلف کشور منتقل می‌شود.

    مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید میعانات گازی خوراک برخی صنایع پایین دستی افزود: روزانه بیش از 600 میلیون بشکه میعانات گازی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

    هاشم‌زاده فرهنگ پارس جنوبی را سرمایه مهم ملی دانست و خاطر نشان کرد: پروژه‌های فازهای پارس جنوبی رو به تکمیل و پایان است که سهم تولید گاز از میدان گاز پارس جنوبی رو به افزایش است.

    وی، با بیان اینکه طرح توسعه فازهای پارس جنوبی در دولت دوازدهم به انتها می‌رسد تصریح کرد: برای اجرای هر فاز پارس جنوبی بیش از 40 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود و در زمان بهره‌برداری و تحویل آن اشتغال هر فاز پارس جنوبی به کمتر از یک هزار نفر کاهش می‌یابد که این مهم یک چالش در عرصه اشتغال در منطقه پارس جنوبی محسوب می‌شود.

    مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی متخصص در فازهای مختلف پارس جنوبی گفت: رویکرد مسئولان این مجتمع در اشتغال نیروهای مورد نیاز، بومی استان بوشهر و منطقه عسلویه و کنگان است.

    هاشم‌زاده فرهنگ با تاکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی در راستای ایجاد اشتغال در منطقه پارس جنوبی افزود: نیاز اشتغال در پالایشگاه‌های پارس جنوبی محدود است ولی برای ایجاد اشتغال در توسعه صنایع پایین دستی نیاز است فرهنگ کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های منطقه ترویج شود.

    برچسب ها