عصر خودرو

چین و هند سرمایه‌گذاری خارجی را تسهیل می‌کنند

عصر بازار- در روزی که چین از طرح جدید سرمایه‌گذاری جوینت ونچر خود رونمایی کرد، هند نیز خبر از برداشتن محدودیت‌های روی سرمایه گذاری خارجی در اوراق قرضه خبر داد.

چین و هند سرمایه‌گذاری خارجی را تسهیل می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات سهام چین با انتشار راهنمای جدیدی در طرح‌های جوینت ونچر، اعلام کرد برخی از محدودیت‌ها برای مالکیت خارجی‌ها برداشته خواهد شد. این سازمان در بیانیه خود اعلام کرد قوانین نهایی شده اند و رسما اعلام می شوند تا فورا به مرحله اجرا گذاشته شوند.

    آن طور که روزنامه " چاینا سکیوریتیز" خبر داده است، در این بازبینی محدودیت در اختیار داشتن 30 درصدی سهام طرف خارجی چه مستقیم و چه از طریق شریک چینی لغو شده است. شرکت های خارجی که تمایل به تغییر سهم خود در سهام طرح های جوینت ونچر دارند یا می‌خواهند طرح جدیدی را آغاز کنند می‌توانند هم اکنون برای این کار به این سازمان چینی مراجعه کنند.

    این حرکت بخشی از تلاش‌های چین برای تسهیل مالکیت خارجی و افزایش حضور بانک‌های بین‌المللی در کسب و کارهای سهامی از پذیره‌نویسی گرفته تا تجارت در دومین اقتصاد بزرگ جهان است. پیش‌تر بانک‌های غربی تنها می توانستند حداکثر 49 درصد از سهام طرح های جویت ونچر را در اختیار داشته باشند.

    از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است هند در حال برداشتن موانع محدودکننده سرمایه گذاری خارجی است. پیشتر طرف های خارجی تنها می‌توانستند در اوراق قرضه دولتی و شرکت‌های سهامی هند سرمایه گذاری کنند که دوره نگهداری آن ها 3 سال و بیشتر بود.

    تصمیم جدید که توسط بانک مرکزی هند اتخاذ شده است پس از آن اعلام می‌شود که به دنبال برگزاری 2 مزایده ناموفق اخیر، دولت مجبور به افزایش بازده اوراق بدهی خود شد. در آخرین دور فروش اوراق قرضه پنج ساله با بازده 7.37 درصد، بانک مرکزی هند توانست تنها حدود 430 میلیون روپیه اوراق قرضه از مجموع 30 میلیارد روپیه برنامه ریزی شده را به فروش برساند.

    برچسب ها