عصر خودرو

یک عضو کمیسیون کشاورزی:

باید شرایط سخت‌تری را برای واردات برنج اعمال کرد

عصر بازار- یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، گفت: آزاد شدن واردات برنج می‌تواند ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به تولیدکنندگان وارد کند.

باید شرایط سخت‌تری را برای واردات برنج اعمال کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سیدراضی نوری  در رابطه با آزاد شدن واردات برنج در سال جاری، بیان کرد: شاید این تصمیم با توجه به مساله خشکسالی صورت گرفته است. بر اساس مصوبه دولت، تنها دو منطقه گیلان و مازندران تعیین شده‌اند که می‌توانند برنج تولید کنند و سایر مناطق اجازه کشت برنج را ندارند. این کار نیز ممکن است برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت برنج صورت گرفته باشد اما در مجموع به تولید داخل ضربه می‌زند.

    وی در ادامه گفت: مجموعه سیاستگذاران باید به تولیدات داخلی توجه داشته باشند. برنجی که در شمال و دو استان مازندران و گیلان طبق مجوز کاشته شده است باید مورد توجه قرار گرفته و مصرف شود. اگر برنج تولیدی در داخل که هم اشتغالزایی دارد و هم امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند، نیاز کشور را تامین می‌کند دیگر نباید واردات صورت گیرد.

    نماینده مردم شوش در مجلس خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن تولید داخل و واردات می‌تواند ضربه جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان وارد کند. زمانی می‌توان تصمیم به واردات گرفت که برنج تولیدی در داخل نیاز کشور را تامین نکند. از نظر من در راستای محدودیت کشت برنج این تصمیم گرفته شده که مضر است و باید در آن تجدیدنظر شود.

    این عضو کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: آنچه که مهم است این است که ما باید شرایط سخت‌تری را برای واردات داشته باشیم چرا که ما می‌توانیم محصولات خودمان را صادر کنیم، چنین تصمیماتی منجر به دلسردی تولیدکنندگان می‌شود و حتی جلوی تولید داخلی را می‌گیرد.

    برچسب ها