عصر خودرو

خیز بانک‌های کانادایی برای افزایش نرخ سود وام

عصر بازار- بانک های کانادایی در حال افزایش نرخ سود وام های خود به مشتریان هستند.

خیز بانک‌های کانادایی برای افزایش نرخ سود وام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، رویال بانک کانادا، بزرگترین بانک این کشور اعلام کرد که سود وام های با نرخ ثابت را افزایش می دهد. این تصمیم رویال بانک کانادا به دنبال افزایش نرخ از سوی «تورنتو دومینیون بانک»، جدی ترین رقیب رویال بانک اتخاذ شده است.

    این اقدام حتی شرایط گرفتن وام را برای متقاضیان وام مسکن سخت تر خواهد کرد. البته اقدام اخیر بانک های کانادایی به دنبال دستورالعمل جدید از سوی رگولاتور مالی این کشور مبنی بر ملزم کردن بانک های کانادایی به منظور آزمایش استطاعت بازپرداخت افزایش سود وام ها از سوی وام گیرندگان در سطح 200 نقطه پایه است.

    رویال بانک کانادا اعلام کرد که افزایش نرخ سود برای وام های یکساله تا 4 ساله با نرخ ثابت تا 15 نقطه پایه و این رقم برای وام های 5 ساله تا 10 ساله تا 20 نطقه پایه از سی ام ماه جاری میلادی اعمال خواهد شد.

    همچنین نرخ سود بانکی برای وام های 5 ساله با نرخ ثابت، 5.14 درصد است که این رقم به 5.34 درصد افزایش خواهد یافت. این در حالی است که نرخ سود وام برای وام های 5 ساله با نرخ متغیر، از 3.45 درصد به 3.3 درصد کاهش خواهد یافت.

    بر همین اساس «تورنتو دومینیون بانک» پیش از این نرخ وام 5 ساله را با 45 نقطه پایه افزایش به 5.59 درصد رساند. البته بانک نواسکوشیا، سومین بانک بزرگ کانادا و بانک مونترال هم از اظهار نظر در مورد افزایش نرخ بهره خودداری کرده اند؛ اما بانک CIBC کانادا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

    برچسب ها