عصر خودرو

صادرات نفت آمریکا به بالای ۲ میلیون بشکه رسید

عصر بازار- در آینده نزدیک، صادرات روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت خام آمریکا به یک امر معمول تبدیل خواهد شد.

صادرات نفت آمریکا به بالای ۲ میلیون بشکه رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در آینده نزدیک، صادرات روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نفت خام آمریکا به یک امر معمول تبدیل خواهد شد.

    در حالی که میزان تولید نفت آمریکا به لطف رشد صنعت شیل این کشور به رقم 10.59 میلیون بشکه رسیده، میزان صادرات نفت این کشور در هفته گذشته به ارقامی بی سابقه رسید. این افزایش تولید موجب شده تا قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در کوشینگ اوکلاهاما نسبت به شاخص بین المللی برنت کاهش یابد و جذابیت آن برای خریداران بین المللی بیشتر شود.

    راب تامل، مدیر موسسه تورتویز، که مدیریت 16 میلیارد دلار دارایی مرتبط با انرژی را در اختیار دارد در این باره گفت: «ما در فصل تابستان به صورت ثابت روزانه 2 میلیون بشکه نفت صادر خواهیم کرد.» وی افزود، آمریکا احتمالا سهم خود از بازار نفت جهان را در طی چند دهه آینده از 12 درصد به 18 درصد خواهد رساند.

    آمریکا که زمانی بزرگترین وارد کننده نفت جهان بود، اکنون در حال رقابت با روسیه برای به دست آوردن عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان است. بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در هفته گذشته، روزانه 2.33 میلیون بشکه نفت صادر کرده که بالاترین رقم در طی 25 سال گذشته به شمار می رود. در ماه جاری میلادی، میزان صادرات نفت آمریکا به طور متوسط روزانه 1.76 میلیون بشکه بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرده که میزان تولید نفت این کشور به 10.6 میلیون بشکه رسیده است.

    در اوایل ماه جاری میلادی، تفاوت قیمت نفت خام آمریکا نسبت به نفت برنت به بیشترین رقم از ماه ژانویه تاکنون رسید. بروز نشانه هایی از اینکه این شکاف قیمت در طی امسال بیشتر خواهد شد، می تواند به رشد صادرات نفت آمریکا کمک کند.

    برچسب ها