عصر خودرو

بیش از ۳ هزار تن ذرت در قالب گواهی سپرده معامله شد؛

روز طلایی ذرت کاران خوزستانی در بورس کالا

عصر بازار- پنجمین روز اجرای سیاست قیمت تضمینی دولت در قالب معاملات گواهی سپرده کالایی ذرت خوزستان با دادوستد بیش از ۳ هزار تن ذرت کشاورزان خوزستانی با ارزشی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال به پایان رسید.

روز طلایی ذرت کاران خوزستانی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران،  امروز در تالار محصولات کشاورزی، 3 هزار و 17 تن محصول ذرت کشاورزان خوزستانی از انبارهای دانه طلایی، شاداب دانه، عقیلی، آبگرمک و بنوت واقع در شهرستان های دزفول، اندیمشک، شوشتر و گتوند در قالب گواهی سپرده کالایی به فروش رفت .این حجم ذرت متعلق به 253 کشاورز خوزستانی بود که معاملات امروز نشان دهنده آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با مزایای معاملات گواهی سپرده و جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی است. همچنین گفتنی است، معاملات انجام شده در بورس کالا، ظرف دو روز کاری تسویه شده و پول کشاورزان به حساب آنها واریز می شود.

    بر اساس این گزارش، امروز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی 35 هزار تن وکیوم باتوم شرکت های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران دادوستد شد. تالار مذکور همچنین شاهد معامله 1923 تن انواع قیر، 8 هزار تن لوب کات، 3463 تن انواع مواد پلیمری، 2500 تن گوگرد و 302 تن انواع مواد شیمیایی بود.

    علاوه بر این، یک هزار تن قیر 6070 و 500 تن قیر 85100 شرکت اصفهان قیر در تالار صادراتی مورد معامله قرار گرفت.

    در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز 800 تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران به قیمت 159 هزار و 981 ریال معامله شد. این شرکت همچنین، 1040 تن مس مفتول را به قیمت 167 هزار و 670 ریال به فروش رساند؛ از دیگر محصولات معامله شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می توان به 3 هزار تن انواع مس کم عیار، 140 تن سولفور مولیبدن و 6 تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد.

    علاوه بر این، 270 تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان به قیمت 168 هزار و 220 ریال دادوستد شد.

    تالار محصولات صنعتی و معدنی همچنین شاهد معامله 429 تن میلگرد A3-14,16 و 220 تن سبد میلگرد مخلوط شرکت ذوب آهن اصفهان بود.

    در این روز و در مجموع، حدود 59 هزار تن انواع کالا با ارزش بیش از 800 میلیارد ریال در تالارهای مختلف بورس کالای ایران به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها