عصر خودرو

جهش پلکانی برای دلار

سبز پوشی در تمام بازارهای مالی

عصر بازار- بورس تهران امروز با رشد ناچیز توانست از حالت نزولی فاصله بگیرد و با رشد حدود چهار‌واحدی به سطح ۶۲ هزار و ۶۳۹ واحد رسید. در همین زمینه شاخص کل هم وزن در جهتی مخالف با شاخص کل با نزول ۰.۱۲درصدی مواجه و دیگر شاخص‌های بازار نیز به تبع آن قرمز‌پوش به فعالیت خود پایان دادند.

سبز پوشی در تمام بازارهای مالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بورس تهران امروز با رشد ناچیز توانست از حالت نزولی فاصله بگیرد و با رشد حدود چهار‌واحدی به سطح 62 هزار و 639 واحد رسید. در همین زمینه شاخص کل هم وزن در جهتی مخالف با شاخص کل با نزول 0.12درصدی مواجه و دیگر شاخص‌های بازار نیز به تبع آن قرمز‌پوش به فعالیت خود پایان دادند.

    بازگشت شاخص بر مدار رشد
    به این ترتیب شاخص کل امروز برای هشتمین‌روز کاری متوالی بر سطح 62 هزار واحد قرار گرفت تا کماکان بازار در شرایط رکود و رخوت ماه‌های گذشته خود قرار داشته باشد‌.

    امروز در بورس تهران از میان هفت نماد تاثیرگزار بر شاخص نمادهای «جم»،«فارس»،«وامید» و «وغدیر» به ترتیب 41 ،20 ،18 ،17اثر مثبت را برشاخص گذاشتند و در مقابل نماد‌های«تاپیکو» و «وبصادر» منفی‌ترین‌های امروز بودند.

    شاخص کل بورس تهران که از روزهای پایانی مهرماه و پس از صعود به سطح 63هزار واحد دیگر با نوسان قابل توجه‌ای همراه نشد، این روزها تحت تاثیر بسیاری از تحولات اقتصاد داخلی و خارجی قرار گرفته و انتظار موج جدید رفتاری را قوت بخشیده است. برهمین اساس، بسیاری از تحلیل‌گران این بازار مهم‌ترین اهرم خروج بورس از حالت رکود را در کوتاه‌مدت‌؛ اجرای عملی برجام از انتهای آذرماه می‌دانند.

    از سوی دیگر افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر نیز این احتمال را قوت بخشیده تا بسیاری از شرکت‌های صادرات محور بتوانند با رشد همرا باشند . به زعم بسیاری از کارشناسان رفتار این روزهای بورس رفتار مهندسی‌شده‌ای است که پیش‌نیاز تغییر رفتار و جهت شاخص کل است. به طور کلی به نظر می‌رسد حالت کنونی بازار منجر به خروج بسیاری معامله‌گران حقیقی با رفتار هیجانی شده است و بازارگردان‌های عمده بازار را سهامداران حقوقی تشکیل داده است‌.

    جهش پلکانی برای دلار
    بر اساس این گزارش، رشد دلار در روزهای جاری، امروز هم ادامه داشت به‌طوری که نرخ این ارز مهم جهانی با 15 تومان افزایش از رقم 3655به رقم 3670 رسید. دلار که با جهش‌های متوالی طی روزهای اخیر توانست بار دیگر به سطح 30‌ماه اخیر خود باز گردد این روز‌ها‌، بار دیگر سوژه محفل بسیاری از تحلیل‌گران و اقتصاددان‌ها شده است. بسیاری از این افراد بر این عقیده‌اند که رشد پلکانی روزهای اخیر با توجه به کاهش جهانی قیمت نفت و به تبع آن کاهش درآمد‌های نفتی ایران دور از ذهن نبوده و مانند رشد یکباره سال 92 نمی‌تواند ضربه قابل توجه‌ای به بدنه اقتصاد کلان کشور وارد کند.

    به گفته بسیاری از فعالان بازار رشد جزیی قیمت حواله درهم‌، افزایش تقاضای زوار عتبات عالیات با توجه به نزدیکی به اربعین حسینی و همچنین افزایش تحرکات معامله گران آتی از عوامل رشد روزهای اخیر این ارز بوده است.

    گفتنی است، در حالیکه بازار ارز شاهد روند افزایشی دلار است و این ارز به قله‌های قیمتی در سال 92 دست یافته، برخی از فعالان این مسیر را برای دلار بسته به موقعیت فعلی و افزایش تقاضای زائران، دائمی ندانسته و معتقد هستند با پایان یافتن آن بازار بی‌درنگ روندش معکوس خواهد شد.

    سطح حمایتی جدید برای سکه
    بازار سکه که در هفته گذشته زیر سایه افزایش نرخ دلار توانست با روند روبه رشد به کار خود پایان دهد‌، پس از اینکه اولین روز هفته را تحت تاثیر کاهش انس جهانی به پایان رساند در دومین روز هفته و با تعطیلی بازار‌های جهانی، با رشد 3هزار تومانی به رقم 910هزار تومان رسید.

    بررسی روند قیمتی سکه در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که این کالا کف حمایتی 900هزار تومانی را به ثبت رسانده است ، بطوریکه طی ده روز اخیر برای دومین بار به سطح 910هزار تومان رسیده است.

     

    بازار

    آخرین رقم

    تغییرات روزانه (درصد)

    سهام (شاخص کل)

    62639

    0.01

    ارز (دلار به تومان)

    3670

    0.41

    سکه (طرح جدید به تومان)

    910000

    0.33

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها