عصر خودرو

رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور:

حمایت از سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش زعفران

عصر بازار- رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور بر حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده در بخش زعفران تأکید کرد و از عرضه زعفران خریداری شده به واحدهای اصولی فرآوری ، بسته بندی ‌ و صادراتی زعفران در قالب طرح حمایتی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

حمایت از سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش زعفران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور در دیدار با مدیر عامل گروه بین المللی نوین زعفران و رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه این سازمان به اهداف اصلی خود پیرامون محصول زعفران دست یافته است، اظهار کرد: تعیین کف قیمت مناسب برای عفران در راستای حمایت از کشاورزان بخش کشاورزی محقق گردیده و طی روزهای آینده بخش عمده ای از زعفران خریداری شده از طریق بورس کالا و با اولویت فروش به واحدهای سرمایه گذار در این بخش به فروش خواهد رسید.

    هاشمی در ادامه ضمن تاکید بر جایگاه مهم زعفران در ایران افزود: کشور ما تولید کننده بیش از 90 درصد این محصول ارزشمند است اما متاسفانه طی سالیان متمادی فعالیت خاصی به منظور تحول در  زمینه تولید در این محصول صورت نگرفته است.

    وی ادامه داد: در راستای ارتقاء این محصول موقعیت بین المللی زعفران ایران باید متحول شده و منافع کشور در زمینه این محصول استثنایی و با مزیت های چشمگیر تأمین گردد.

    هاشمی با قدر شناسی از زحمتکشان این عرصه که در همواره علی رغم وجود مشکلات متعدد به فعالیت در بخش های مختلف از تولید گرفته تا فراوری و بسته بندی پرداخته اند اذعان داشت: از سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش حمایت خواهد شد.

    وی همچنین خواستار تولید ارگانیک زعفران با اخذ گواهینامه معتبر را در  جهت سودآوری و موفقیت های بیشتر بازارهای جهانی شد.

    در ادامه علی شریعتی مقدم، مدیر عامل گروه بین المللی نوین زعفران و رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان رضوی که  تولید کننده و صادر کننده نمونه و ممتاز ملی را نیز در کارنامه خود دارد بر ضرورت حمایت همه جانبه از زعفرانکاران تأکید کرد و افزود:  برنامه ریزی برای تولید بهداشتی با بالاترین کیفیت و راندمان و همچنین توجه به اتوماسیون می تواند ارزش افزوده بیشتر و سود حداقل دو تا سه برابری برای تولید کنندکان را به همراه داشته باشد

    وی ادامه داد: اختصاص منابع و ارایه کمک های بلاعوض وزارت جهاد کشاورزی در زمینه گسترش  آبیاری های نوین در محصول زعفران ضروری و فوری است .

    وی گفت: همچنین اصلاح و تحول روش های زراعی از انتخاب پیاز تا خشک کردن زعفران ، توسعه بازار مصرف و تولیدات جانبی و بخصوص معرفی گسترده تر زعفران ایران در بازارهای جهانی قدیم و جدید نیز در توسعه صنعت زعفران اهمیت بسزایی دارند . 

    شریعتی مقدم همچنین  بر  اخذ گواهی نامه معتبر ارگانیک برای زعفران که با قیمت سی تا پنجاه درصد بالاتر خریداری می شود نیز  تاکید کرد.

    ریاست سازمان تعاونی روستایی کشور و مدیر عامل گروه بین المللی نوین زعفران در این دیدار  به فروش زعفران خریداری شده توسط دولت به واحدهای فرآوری و بسته بندی اصولی زعفران در راستای اجرای طرح حمایتی از زعفرانکاران و با هدف پیشگیری از فعالیت های ناسالم واسطه گری و نوسانات مضر بازار طی روزهای آتی اشاره کرده و اظهار امیدواری کردند در سال زراعی بعد خرید توافقی با همکاری بخش خصوصی به نحو مؤثرتر و بهتری انجام پذیرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو