عصر خودرو

رییس انجمن بین المللی بانکداران:

گسترش همکاری های بانکی با تاسیس انجمن ایران و اروپا

عصر بازار- رییس انجمن بین المللی بانکداران گفت:باید انجمن بانکداران ایران و اروپا به منظور گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایجاد شود.

گسترش همکاری های بانکی با تاسیس انجمن ایران و اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، نادر مالکی با اشاره به نتایج پنج همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، گفت: این همایش در طول سال‌های برگزاری توانسته تا دستاوردهای مثبتی داشته باشد.

    وی ادامه داد: زمانی که دومین همایش بانکداری در سال 2016 در تهران برگزار شد، بسیاری از تحریم ها برداشته شده بود و بسیاری از طرفین اروپایی از این مسئله خوشحال بودند و علاقه زیادی به ایجاد روابط بین ایران و اروپا بود.

    مالکی با بیان این که بانک‌ها در زمان تحریم‌ها مشکلات فراوانی را تجربه کردند، اظهار داشت: بسیاری از بانک‌ها جریمه‌هایی که به دولت آمریکا برای همکاری با ایران پرداخت کرده‌اند را به یاد دارند و حالا با سیاست‌های ترامپ به عنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا این مشکلات بحث جدیدی پیدا کرده است.

    سفیر شهر فرانکفورت در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا تاکید کرد: ممکن است به زودی رییس جمهور آمریکا از توافق برجام خارج شود اما فکر نمیکنم که قرار باشد برجام لغو شود چرا که ایران بر سر توافقات خود پایبند بوده است دولت‌های اروپایی و سیاستمداران اروپایی تلاش می‌کنند تا با کنگره آمریکا برای ماندن ایالات متحده در  برجام و زنده ماندن این توافق مذاکره کنند.

    رییس انجمن بین المللی بانکداران ادامه داد: ثبات سرمایه گذاری  موضوع بسیار مهمی در اقتصاد و حضور طرفین خارجی است و این موضوع در دولت دکتر روحانی تحقق پیدا کرده است و توانسته وضعیت اقتصادی بهبود بسیار زیادی پیدا کند.

    وی افزود: اعتقاد دارم باید انجمن بانکداران ایران و اروپا به منظور گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایجاد شود.

    برچسب ها