عصر خودرو

در دوران افول طلای جهانی؛

حجم معاملات آتی سکه ۳ برابر شد

عصر بازار- در پی روند نزولی بهای طلای جهانی، اختلاف نظر تحلیلگران از روند آتی قیمت اونس بیشتر شده است، به طوریکه برخی از رسیدن اونس به زیر ۱۰۰۰ دلار خبر می دهند و برخی دیگر از بازگشت قیمت ها به بالای ۱۲۰۰دلار سخن می گویند؛ در این بین نکته جالب توجه افزایش حجم معاملات آتی سکه در این روزهای بازار جهانی طلاست.

حجم معاملات آتی سکه ۳ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به چهار هزار و 826 قرارداد و به ارزش بیش از 426 میلیارد ریال رسیده بود، این در شرایطی است حجم معاملات آتی سکه طی روز پنجشنبه، یک هزار و 381 قرار داد ثبت شده بود.

    از طرفی روز گذشته در معاملات آتی، بهای سکه در تمام سررسیدها کاهش یافت؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با کاهش 0/39 درصدی با نرخ 909 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 912 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/32 درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 915 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/34 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت 921 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت 0/46 درصدی را نسبت به روز پنجشنبه اخیر تجربه کرد.

    از سویی قیمت سکه در بازار نقدی نیز طی روز شنبه با نوسان مواجه شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 907 هزار تومان رسید و کاهش 5 هزار تومانی را نسبت به روز پنجشنبه اخیر تجربه کرد. نیم‌سکه نیز با قیمت 458 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت، این در شرایطی است که ربع سکه با قیمت 252 هزار تومان افزایش سه هزار تومانی را تجربه کرد، سکه یک گرمی هم با نرخ 166 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها