عصر خودرو

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

ابهامات لایحه «ایجاد مناطق آزاد جدید» رفع شده است

عصر بازار- دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این‌که کمیسیون اقتصادی مجلس به پیشرفت خوبی در بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید دست یافته است، گفت: بسیاری از ابهامات رفع شده و به تفاهم خوبی در زمینه محدوده‌ها و نداشتن معارض رسیده‌ایم و پیش بینی می‌کنم این لایحه به زودی در صحن علنی مطرح شود.

ابهامات لایحه «ایجاد مناطق آزاد جدید» رفع شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مرتضی بانک در حاشیه سفر به منطقه آزاد ارس درباره بررسی لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد در مجلس، گفت: لازمه‌ی بررسی این لایحه حضور نمایندگان مجلس در مناطق آزاد و آشنایی آنان با نحوه‌ی فعالیت مناطق آزاد در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری است. اکنون لایحه در حال بررسی بوده و کار کارشناسی خوبی بین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام است.

    وی اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه‌ی خوبی برای سفر به منطقه آزاد ارس تدارک دیده‌ است که در قالب این سفر بازدید میدانی از واحدهای صنعتی منطقه انجام شد که حضور فعال مناطق آزاد در عرصه اقتصاد برای اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس قابل توجه بود و در حاشیه این سفر در جلسه چهار ساعته، فعالان عرصه تولید منطقه آزاد ارس مشکلاتشان را بیان کرده و نمایندگان در خصوص لوایح و تصمیم‌گیری‌های مجلس حرف زدند و معاونان وزیر اقتصاد نیز حضور داشتند.

    بانک خاطرنشان کرد: کارگروه‌های تخصصی در بخش گمرک، بورس و ... تشکیل شد تا مشکلات بررسی شده و تدابیری اندیشیده شود؛ چرا که با کمک مجلس می‌توان جهت‌گیری‌های مثبت مناطق آزاد را تقویت کرد.

    وی از اشتغال‌زایی 177 واحد صنعتی ارس برای 13 هزار نفر خبر دارد و گفت: اکنون 1000 واحد صنعتی فعال در هفت منطقه آزاد کشور داریم و ماحصل آن ایجاد 265 هزار شغل است.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواستار برگزاری جلسات مشترک با مسئولان ارشد اقتصادی کشور در سایر مناطق آزاد شد و ادامه داد: با بازدید میدانی می‌توان نشان داد که مناطق آزاد در حوزه تولید فعال هستند.

    برچسب ها