عصر خودرو

مدیرگروه بانکداری‌اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی:

معامله‌گران در نقاط مختلف دنیا معاملات دلاری را به سایر ارزها ترجیح می‌دهند

عصر بازار- مدیر گروه بانکداری‌اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: بسیاری از کشورها به دنبال این هستند که هژمونی دلار کم شود اما معامله‌گران در نقاط مختلف دنیا هنوز هم معاملات دلاری را به سایر ارزها ترجیح می‌دهند.

معامله‌گران در نقاط مختلف دنیا معاملات دلاری را به سایر ارزها ترجیح می‌دهند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، کامران ندری در مورد جایگزینی یورو به‌جای دلار در تکالیف ارزی اظهار داشت: تبدیل دلار به یورو هزینه‌بر است و این موضوع را باید درنظر گرفت که دلار یک ارز جهان شمول است و همه کشورهای دنیا آن را پذیرفته‌اند.

    وی افزود: دلار در مبادلات بین‌المللی نسبت به سایر ارزها از قدرت عمل و مانور بالاتری برخوردار است و معاملاتی‌ که با یورو انجام می‌شود هزینه بالاتری به همراه دارد.

    ندری تصریح کرد: هر کشوری می‌تواند یک ارز را جایگزین ارز دیگر کند، علی‌رغم اینکه بسیاری از کشورها به دنبال این هستند که هژمونی دلار کم شود اما معامله‌گران در نقاط مختلف دنیا هنوز هم معاملات دلاری را به سایر ارزها ترجیح می‌دهند به عنوان مثال‌ در مکزیک زمانی که کالایی را به ژاپن می‌فروشند به‌جای اینکه" ین" ژاپن را در معاملات استفاده کنند و یا اینکه واحد پول خود را در اختیار آنها قرار دهند از دلار استفاده می‌کنند و هر دو طرف ترجیح می‌دهند با دلار معامله کنند.

    این کارشناس ارشد بانکی تصریح کرد: دلار یک ارز پذیرفته شده به لحاظ تکنیکی و تاریخی است و این تصمیمی است که دولت گرفته و نهایتا هم باید پذیرفته شود اما واقعیت این است که این موضوع تاثیر چندانی بر بازار نمی‌گذارد و یورو برای معامله‌گران ما وچرخش از دلار به یورو ، هزینه‌بر است.

    برچسب ها