عصر خودرو

هفته کم تحرک خودرویی های بورس

عصر بازار- در جریان معاملات هفته اخیر بازدهی گروه خودرو یک درصد دیگر کاهش یافت تا شاخص خودروییها در ارتفاع ۱۴ هزار و ۷۹۵ واحدی به استقبال هفته پیش رو برود، از سویی میانگین ارزش معاملات گروه افت قابل ملاحظه داشت و با ۶۸ درصد افت به ۹ میلیارد تومان رسید.

هفته کم تحرک خودرویی های بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، اولین روز کاری هفته شاهد بازاری متعادل و رو به منفی بودیم، در این میان گروه خودرو در مقایسه با برخی گروه ها وضع بهتری داشت، طوریکه چند قطعه ساز نیز صف خرید تشکیل دادند. طی داد و ستدهای این روز نمادهای خموتور، خلنت، خمحرکه و ختوقا رشد تا آستانه مثبت کامل و صف خرید داشتند، خرینگ نیز در حاشیه 4 درصد مثبت جزو مثبت ترینها بود. در مقابل دو نماد تاثیرگذار خساپا و خودرو در صفر تابلو به قیمتهای 775 و 2,457 ریال پایانی رضایت دادند. مابقی نمادها نیز متعادل بودند.

    یکشنبه، روز منفی دیگری رقم خورد، علی رغم فضای رخوت انگیز و منفی گروه معاملات مثبت نمادهای خلنت (صف خرید)، خموتور(صف خرید)،  خچرخش، خکار(صف خرید)،  و ختوقا خودنمایی میکرد. در طرف مقابل خوساز و خشرق حوالی منفی کامل صف فروش تشکیل داده بودند. همینطور نماد خودرو با افت 0.45 درصدی به قیمت 2,446  ریال رسید و خساپا در حاشیه 1 درصد منفی در قیمت پایانی 765 ریال معاملاتش را به پایان رساند. مابقی نمادها متعادل و منفی بودند.

    دوشنبه، خودرویی‌ها بورس گرچه متعادل منفی بودند، صف خرید خموتور، خچرخش و خکار چشم نوازی می کرد. این درحالیست که خوساز، خشرق و خفنر منفی کامل و صف فروش بودند، مابقی نمادها نیز اکثرا متعادل منفی بودند.

    سه شنبه، با توجه به اعلام توافقات اولیه اروپا و آمریکا بر سر محفوظ ماندن برجام، خودرویی ها جان دوباره‌ای گرفتند. گرچه نمادهای قطعه ساز جسارت بیشتری برای رشد داشتند،  نمادهای اصلی خودرو و خساپا به رشد محتاط حوالی 1 درصد کفایت کردند. به این ترتیب، نمادهای قطعه ساز خکار، خاذین، خموتور، خریخت، خمهر، ختراک، خلنت و خمحور همگی با رشد مثبت کامل صف خرید تشکیل دادند. این درحالی بود که نماد خشرق علی رغم جریان مثبت گروه با افت حدود 5 درصدی به صف فروش رسید. خوساز نیز در حاشیه 3 درصد منفی، دیگر نماد سرخ پوش گروه بود. قیمت پایانی نماد خودرو صفر منفی شد و 245 تومانی باقی ماند. خساپا نیز با رشد صفر مثبت در قیمت 75 تومان درجا زد. دیگر نمادهای گروه همگی متعادل مثبت بودند.

    آخرین روز کاری هفته از هیجان مثبت خودروییها که روز قبل با خبری مبنی بر احتمال باقی ماندن آمریکا در برجام ایجاد شده بود، کاسته شد. از این رو شاخص گروه 117 واحد عقب نشینی کرد. به جز دو نماد قطعه ساز خموتور و ختراک که با رشد مثبت کامل صف خرید تشکیل دادند مابقی نمادها عمدتا متعادل منفی بودند. در این بین خساپا حمایت 75 تومانی را نیز شکست و با افت 1.99 درصدی به 73.8 تومان رسید، با این حال از نظر تکنیکالی سهم در منطقه اشباع فروش قرار گرفت. سایپا طی یکماهه فروردین امسال موفق به کسب درآمد 484 میلیارد تومانی از فروش محصولاتش شده است این رقم حدود 215 میلیارد تومان رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. خودرو نیز در این روز با افت ناچیز 0.24 درصدی در 248.7 تومان آرام گرفت که دلیل این افت جزئی فروش  1.2 میلیونی حقیقی بود. هنوز نمیتوان اظهار نظر قطعی راجع به وضعیت گروه کرد باید منتظر ماند تا مشخ شود ترامپ در روز 12 می، چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

    برچسب ها