عصر خودرو

کاهش سود از ابتدای سال بورس

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شروع هفته‌ای متعادل را پشت سر گذاشت که البته با افت ۹۹ واحدی شاخص کل همراه شد.

کاهش سود از ابتدای سال بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز افت بهای نفت نگرانی را در مورد وضعیت شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی به وجود آورده بود تا با افت قیمت سه شرکت غدیر، تاپیکو و نفت وگاز پارسیان شاخص با افت 99واحدی معادل 16/ 0 درصد مواجه شود.شاخص دیروز در نهایت به رقم 62هزار و 635واحد رسید تا عملا تنها 17/ 0 درصد تا ثبت زیان در سال جاری فاصله داشته باشد. در بازار دیروز معامله‌گران در کنار تحولات بورس شاهد ادامه فعالیت بازار ارز بودند جایی که نرخ دلار دولتی به 30هزار و 71ریال رسید بازار آزاد ارز نیز دیروز رقم 3هزار و 650 تومان را نشان داد تا فعالیت این بازار همچنان مورد توجه باشد. در قانون بودجه سال‌جاری بهای رسمی دلار 2هزار و 850تومان درنظر گرفته شده اما طبق همین قانون بانک مرکزی مجاز است که نرخ شناور مدیریت شده را در مورد ارز اعمال کند. با افزایش بهای رسمی دلار هزینه شرکت‌هایی که نرخ خوراک یا ارز آنها با نرخ دولتی محاسبه می‌شود نیز افزایش می‌یابد.

    در گروه خودرویی، زمان مجمع فوق‌العاده و افزایش سرمایه 6/ 66 درصدی محورسازان ایران‌خودرو مشخص شد. به این ترتیب ساعت 10 روز دوشنبه آینده 16 آذر سهامداران حقیقی و حقوقی «خوساز» در سالن اجتماعات شرکت واقع در کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج گردهم می‌آیند تا در مورد این موضوع تصمیم‌گیری کنند. این افزایش سرمایه معادل 10 میلیارد تومان بوده و طی آن سرمایه اسمی «خوساز» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به 25 میلیارد تومان خواهد رسید تا صرف اصلاح ساختار مالی و رعایت دستورالعمل پذیرش در بورس شود.

    در بازار دیروز معامله‌گران با عرضه صف‌های خرید از جمله در نمادهایی نظیر شیمیایی فارس شاهد بازگشت قندی‌ها به صدر بازار بودند که این امر به صف خرید برخی نمادها ازجمله قند اصفهان منجر شد.قند اصفهان در گزارشی در سایت شرکت از فروش برخی اموال مازاد خود خبر داده است. در این گروه دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر گفت: بالغ بر 750 میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید چغندر قند بدهکاریم اما به دلیل بازار نامناسب و پرداخت نشدن مطالبات به صنایع از سوی دولت، توانایی پرداخت مطالبات کشاورزان را به نحو مطلوب نداریم. 

    بهمن دانایی اظهار کرد: امسال وضعیت تولید مناسبی در زمینه شکر داشته‌ایم؛ سه میلیون و 600 هزار تن چغندر از کشاورزان خریداری کرده‌ایم و تاکنون بالغ بر 500 هزار تن شکر تولید کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود میزان تولید شکر تا پایان سال به یک میلیون و 400 هزار تن برسد. سرمایه‌گذاری آتیه دماوند درحالی هفته پیش توضیحاتی درباره فروش اموال شرکت‌های نساجی غرب، آسیا بافت بیستون داده بود که دیروز نتیجه مزایده 2/ 29 درصد از سهام یک زیرمجموعه به‌نام سایان کارت را اعلام کرد. براساس این گزارش، ارزش دفتری این بلوک برای «واتی» کمتر از 4 میلیارد تومان بود و این شرکت بورسی قادر به فروش 16 میلیارد تومانی شده است. در گروه بیمه‌ای دیروز بیمه دی در شفاف‌سازی به تشریح دلایل کاهش سود این شرکت از 248ریال به 197ریال کرد.

    در گروه تجهیزات نیز تکنوتار بر اساس گزارش شش ماهه حسابرسی نشده سود خود را از 100ریال به 21ریال کاهش داد. در گروه کانی غیر‌فلزی نیز نسوز پارس برای سال مالی منتهی به 30 آذرماه سود 82ریالی را اعلام کرد که در مقایسه با سود 23ریالی سال مالی قبل رشد را نشان می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها