عصر خودرو

تغییر در شرایط واگذاری جایگاه‌های سوخت

عصر بازار- سیدجعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی با اشاره به تغییرات در نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری عرضه جایگاه‌های سوخت گفت: در جلسه روز گذشته هیات واگذاری تصمیم بر آن شد تا تجدید نظری در نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری جایگاه‌های سوخت صورت گیرد تا خریداران بتوانند به راحتی برای خرید خود اقدام کنند و خصوصی‌سازی در این عرصه‌ صورت گیرد.

تغییر در شرایط واگذاری جایگاه‌های سوخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که قیمت پایه نقدی برای آنها یکی از شرایطی بوده که به عدم وجود مشتری برای آن ختم شده که قرار شد به‌صورت نقد و اقساط تغییر کند تا مانند دیگر عرضه‌های خصوصی‌سازی به‌صورت نقد و اقساط تبدیل شود.

    به گفته سبحانی از دیگر مشکلات در عرضه جایگاه‌های سوخت وجود شرط فروش تمامی جایگا‌ها به‌صورت یکجا بوده، به‌طوری که اگر در استانی 7 جایگاه عرضه شده، باید برای تمامی آنها مشتری باشد و اگر تعدادی از آنها خریدار داشت و مابقی تقاضایی نداشت، عرضه صورت نگیرد که این مبحث نیز مورد بازنگری در جلسه دیروز قرار گرفت.

    وی در مورد دور دوم واگذاری جایگاه‌های سوخت دولتی، اظهار کرد: چون تعداد جایگاه‌های سوختی که قرار است واگذار شود، زیاد است و پیش‌بینی می‌شود رقم سنگینی از این طریق به خزانه دولت واریز شود، بنابراین واگذاری به‌صورت بسته‌های جداگانه در استان‌ها و شهرها صورت می‌گیرد که دور اول این واگذاری‌ها در شهریور ماه بود و دور دوم سه‌شنبه گذشته صورت گرفت و در 12 استان مزایده برگزار شد. وی ادامه داد: مزایده سری جدید واگذاری‌ها که شامل 40 جایگاه سوخت در 12 استان است، روز سه‌شنبه برگزار شد که به دلیل شرایطی که گفته شد، بدون خریدار باقی ماند.

    سبحانی درخصوص عرضه جایگاه‌های سوخت استان تهران نیز اظهار کرد: چون ارزش ریالی جایگاه‌های سوخت دولتی در استان تهران بسیار بالاست قرار است واگذاری‌های این استان به‌صورت جداگانه و در مراحل بعدی صورت گیرد. مشاور سازمان خصوصی تصریح کرد: تعداد جایگاه‌های سوختی که قرار است واگذار شود، زیاد است و پیش‌بینی می‌شود که رقم سنگین و بالایی از طریق این واگذاری به خزانه دولت واریز شود. به گفته سبحانی در مجموع 200 جایگاه سوخت به ارزش تقریبی 2 هزار میلیارد تومان در برنامه واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها