عصر خودرو

افت دسته‌جمعی شاخص‌های بورس

بازار سهام در آغوش بازارگردان‌ها به خواب‌رفته است

عصر بازار- بازار سهام امروز شاهد درجا زدن نماگرهای خود زیر سایه معاملات کد به کد و بازارگردانی صاحبان صندوق و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ بود.

بازار سهام در آغوش بازارگردان‌ها به خواب‌رفته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 7 آذر ماه 94، با ریزش 99 واحدی به عدد 69 هزار و 635 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار نیز با 38 واحد افت عدد 24 هزار و 388 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با ریزش 191 واحدی به رقم 69 هزار و 35 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افت 87 واحدی رقم 43 هزار و 142 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 112 واحد کاهش روی عدد 140 هزار و 994 واحد ایستاد.

    شاخص فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز این بازار با افت 4 واحدی عدد 687 واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 50 وحد، تاپیکو با 31 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 20 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی جم هر یک به میزان 21 واحد و بانک صادرات با 20 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    در پایان معاملات امروز بورس تهران ارزش کل معاملات این بازار به بیش از 99 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 423 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 29 هزار و 841 نوبت داد و ستد بود.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، داروسازی کوثر، معدنی دماوند، بیمه دی، حق تقدم خرید سهام نیرو ترانس، حق تقدم خرید سبحان دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های کارت اعتباری ایران کیش متوقف شد.

    امروز همچنین در حالی نماد اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان 94، در بازار فرابورس بازگشایی شد که همچنان از ساز و کار تخصیص وام 60 میلیون تومانی مصوب شورای پول و اعتبار خبری در دسترس نیست.

    بر اساس این گزارش، فردا یکشنبه نیز تعداد 100 میلیون سهم معادل 10 درصد از کل سهام شرکت بهمن دیزل در بازار دوم فرابورس برای نخستین بار عرضه می‌شود. برخی‌ تحلیل‌ها از کشف قیمت حدود 250 تومانی این سهم خبر می‌دهند.

    در بورس کالا نیز رونق اوراق بهادار مبتنی بر کالا در رینگ‌های مختلف این بازار مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

    بنا بر این گزارش، طی معاملات امروز در نماد معاملاتی بانک سینا 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کمتر از 10 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش 8 میلیارد و 700 میلیون تومان و 5 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش بیش از 3 میلیارد و 295 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده خود به کد شرکت‌های درون گروهی دست به دست شدند.

    در دیگر نمادهای مورد توجه بازار از جمله گروه بهمن نیز امروز روی صفر تابلو بیش از 13 میلیون سهم از سوی سهامدار حقوقی در بازار خرده‌فروشی کد به کد شد.

    در نماد بانک صادرات نیز بازارگردان همچنان برای متعادل نگه داشتن روند معاملات این سهم فعال است.

    در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صنعت بیمه اما امروز 17میلیون و 642 هزار سهم میان معامله‌گران حقیقی دست به دست شد.

    نماد معاملات «شپلی» تنها سهم جنجالی این روزهای بازار سهام نیز امروز در حالی بیش از 16 میلیون سهم از سوی سهامداران اغلب حقیقی بازار دست به دست شد که با رِنج شدن قیمت در بالاترین دامنه نوسان مثبت قیمتی، به شکل‌گیری صف خرید پایدار در پایان معاملات امروز این سهم منتهی شد.

    بازار سهام این روزها در حالی به نوسان‌های مثبت قیمت ارز خیره شده که هنوز انتظار برای آثار ناشی از تسعیر نرخ ارز در صورت‌های مالی دور از انتظارات بازار است.

    در بازارهای جهانی نیز بویژه در گروه سرب و روی به افزایش نگرانی از بابت امکان تحقق بودجه برآوردی شرکت‌های صادرات محور این گروه انجامیده است. اغلب شرکت‌های این گروه بودجه‌ای برآورد خود را بالاتر از نرخ‌های جهانی فعلی پیش‌بینی کرد‌ه‌اند.

    بر اساس این گزارش،‌ بازار سهام در حالی این روزها در آغوش بازارگردان‌ها به خواب رفته است که در بازار پایه توافقی که مجموعه‌ای از شرکت‌های اخراجی بورس را تشکیل می‌دهند این روزها نوسان‌های عجیب‌ و غریبی را شاهد هستیم.

    سال گذشته در همین روزها بود که متولی بازار فرابورس با انتشار اعلامیه‌ای از اخراج یکباره 14 نماد معاملاتی به بازار پایه توافقی خبر داد که شوک پیش‌بینی نشده‌ای برای فراری دادن سرمایه‌گذاران از بازار بود. اما اکنون این نمادها در حالی به جولانگاه نوسانگیران حرفه‌ای بازار تبدیل شده است که ناظر بازار هیچ تصمیمی برای مانع شدن از معاملات سوری و عجیب و غریب در این بازار ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها