عصر خودرو

روسیه پول چین را در سبد ارزی خود قرار می دهد

عصر بازار- به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه و عدم دسترسی به بازار سرمایه غرب، تجار روسی به مشرق زمین روی آورده‌اند و قرار گرفتن پول چین در سبد ذخایر ارزی این کشور می‌تواند وابستگی به دلار را کاهش دهد.

روسیه پول چین را در سبد ارزی خود قرار می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: یوان را بعنوان یکی از ارزهای موجود در صندوق ذخایر ارزی خود قرار می دهد.

    همچنین این حرکت موجب حضور بیشتر یوان در بازارهای مالی روسیه خواهد شد.

    در همین  حال طبق آمار منتشر شده توسط مقامات روسی در 31 دسامبر سال 2014 میلادی، دلار آمریکا با 44 درصد بیشترین سهم را در سبد ذخایر ارزی روسیه به خود اختصاص داده بود و یورو با 42 درصد و پوند انگلیس با 9.5 درصد در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند.

    همچنین از سال 2010 میلادی پول چین در بازار ارز روسیه مورد استفاده قرار گرفت و از آن پس حجم تجارت میان دو کشور به طرز قابل توجه ای رشد پیدا کرد.

    در ماه آگوست سال جاری میلادی، تجار روسی به ارزش 2.8 میلیارد دلار، یوان خریداری کردند که این رقم 4 برابر بیش تر از آگوست سال 2014 میلادی بود.

    بر همین اساس، به دلیل تحریم های غرب علیه روسیه و عدم دسترسی روس ها به بازار سرمایه غرب، تجار روسی به مشرق زمین روی آورده اند و قرار گرفتن پول چین در سبد ذخایر ارزی این کشور می تواند وابستگی این کشور را به دلار آمریکا کاهش دهد، ضمن اینکه پیش از این صندوق بین المللی پول اعلام کرده بود که قرار گرفتن پول چین بعنوان یکی از ارزهای اصلی این نهاد بین المللی قریب الوقوع است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها