عصر خودرو

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک خبر داد

طرح جدید برای تامین سرمایه در گردش صنایع کوچک

عصر بازار- مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از طرح جدید این صندوق برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنایع کوچک خبر داد.

طرح جدید برای تامین سرمایه در گردش صنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی تعقلی با بیان این‌که فرمول‌هایی را برای تامین سرمایه در گردش صنایع کوچک طراحی کرده‌ایم، اظهار کرد: فرمول‌هایی را طراحی کردیم که صنایع کوچک بتوانند بدون مراجعه به بانک بتوانند تسهیلات بگیرند که این موضوع را به عنوان محصول جدیدمان از شهریورماه عرضه کرده‌ایم.

    وی افزود: تولید‌کنندگان می‌توانند به ما مراجعه کنند و با دریافت ضمانت‌نامه به صورت قسطی اقدام به خرید مواد اولیه کنند بدون این‌که نیاز به مراجعه به بانک و اخذ تسهیلات داشته باشند.

    مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بیان این‌که در اصناف حلقه واسط بین فروشنده مواد اولیه و تولید‌کننده هستیم، ادامه داد: در این میان تسهیلات واقعی را فروشنده ماده اولیه به تولید‌کننده ارائه می‌کند، چراکه این مواد اولیه بعضا در انبارها مانده است.

    تعقلی افزود: از همین‌رو ما این اتصال را بین فروشنده و تولید‌کننده ایجاد و حلقه بین صنایع بزرگ و کوچک را تدوین کردیم؛ بنابراین مواد اولیه به صنایع کوچک برای تولید می‌رسد و نیازی نیست که تسهیلات دریافت کنند.

    وی تصریح کرد: فروشنده مواد اولیه پولش را از خریدار در مواعد مقرر سه یا چهار ماهه دریافت می‌کنند و تضمین این معاملات نیز به عهده ماست.

    به گفته مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، با این طرح فروشنده خیالش راحت است که جنسش را فروخته و در موعد مقرر پول خود را دریافت می‌کند و اگر خریدار پول او را ندهد صندوق این مبلغ را به فروشنده ارائه می‌کند.

    تعقلی با بیان این‌که به هرحال زمانی که تولید‌کننده مواد اولیه داشته باشد و تولید کند، قطعا پول فروشنده را پرداخت خواهد کرد، اظهار کرد: حدود 500 شرکت فروشنده ماده اولیه را شناسایی و با آنها مذاکره کرده‌ایم که تاکنون بخشی از آنها این قرار‌داد‌ها را پذیرفته‌اند.

    وی سقف صدور ضمانت‌نامه برای هر واحد تولیدی را سه میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در دو ماه ابتدایی آغاز طرح بیش از 100 میلیارد تومان تقاضا برای ما آمده که ما از بین آنها طرح‌های اقتصادی و منطقی را می‌پذیریم.

    مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ادامه داد: از میان تقاضاهای ارائه شده تاکنون 30 درصد آنها را مصوب و حدود نیمی از این تقاضاهای مصوب را نیز پرداخت کرده‌ایم و مابقی آنها به تدریج انجام می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو