عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی اعلام داشت:

عرضه موفق نخستین تامین مالی سال ۹۷

عصر بازار- در جریان معاملات روز جاری، نخستین عرضه اولیه سال ۹۷ در تابلو سلف موازی استاندارد بورس انرژی ایران و چهارمین عرضه اولیه قرارداد‌های سلف موازی استاندارد کالای برق شرکت تولیدی آرین ماهتاب گستر در نماد سماه ۹۸۱ با موفقیت صورت پذیرفت و در مجموع ۲۸۳ هزار و ۲۲۷ قرارداد با قیمت دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۵۲۰ ریال به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

عرضه موفق نخستین تامین مالی سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی ایران، ضمن اعلام این خبر گفت : این چندمین تجربه موفق صنعت برق در زمینه تامین مالی از طریق انتشار قراردادهای سلف موازی استاندارد است و پیش از این در اسفند ماه سال گذشته نیز این شرکت تامین مالی از طریق این اوراق به ارزش 400 میلیارد ریال را صورت داده بود.

    مدیرعامل بورس انرژی ایران در ادامه با اشاره به این موضوع که این اوراق با هدف تامین بخشی از منابع مالی به منظور سرمایه در گردش توسط شرکت آرین ماهتاب گستر انتشار یافته است به بیان جزئیات تامین مالی 700 میلیاردی ریالی شرکت مذکور پرداخت.

    به گفته وی، دارایی پایه هر قرارداد بسته برق (انرژی الکتریکی) معادل یک "کیلووات" در هر ساعت از "دوره مصرف" در "دوره تحویل" است و خریداران در صورت داشتن شرایط تحویل در سررسید و اعلام آمادگی جهت تحویل، قادر خواهند بود دارایی پایه قرارداد (برق) را در نقطه مرجع داد و ستد (هاب) انرژی الکتریکی در شبکه سراسری برق کشور تحویل بگیرند.

    همچنین با توجه به قابلیت تسویه نقدی قراردادها، خریداران می‎ توانند در تاریخ سررسید قرارداد نسبت به تسویه نقدی این قراردادها اقدام کنند.

    وی در ادامه بیان داشت: این قراردادها منضم به اختیار فروش تبعی و اختیار خرید تبعی به ترتیب با قیمت 118.5 درصد و 119 درصد قیمت عرضه اولیه در سررسید هستند و بازارگردان این قرارداد در سقف تعهد روزانه خود ملزم به بازخرید قراردادهای مذکور با نرخ قیمت عرضه اولیه به علاوه سود معادل 17 درصد سالانه به صورت روز شمار خواهند بود.

    عامل بازار‌گردان و کارگزار عرضه کننده به ترتیب شرکت تامین سرمایه تمدن و کارگزاری شهر هستند.

    برچسب ها