عصر خودرو

از سوی تحلیلگران اینوستینگ صورت گرفت؛

بررسی ۵ رویداد مهم اقتصادی جهان در هفته آینده

عصر بازار- تحلیلگران اینوستینگ به بررسی ۵ رویداد مهم اقتصادی طی هفته آینده پرداخته اند.

بررسی ۵ رویداد مهم اقتصادی جهان در هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، طی روزهای آینده شرکت های بزرگ آمریکایی از جمله فیس بوک؛ آمازون و گوگل آمارهای مربوط به درآمد و سود خود در سه ماه نخست امسال را منتشر خواهند کرد.بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر این هستند تا ببینند آیا نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا به 3 درصد خواهد رسید. اگر این اتفاق بیفتد، بی شک بازار سهام و فلزات گرانبها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

    پیش بینی می شود شرکت های بزرگ فناوری آمریکا در سه ماه نخست امسال با افزایش درآمد روبرو شده باشند.

    به نظر می رسد سود 500 شرکت بزرگ آمریکایی در سه ماه نخست 2018 میلادی به بالاترین سطح در 7 سال اخیر برسد. تاکنون 87 شرکت گزارش های مالی خود را منتشر کرده و مشخص شده است که 80 درصد آنها سودی فراتر از انتظارات اولیه داشته اند.

    دومین رویداد مهم برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود. این نشست روز پنجشنبه برگزار می شود. پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

    ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا کنفرانس خبری 45 دقیقه ای خواهد داشت و سرمایه گذاران منتظر اعلام زمان دقیق پایان برنامه خریداری اوراق قرضه این بانک هستند.

    بانک مرکزی ژاپن نیز در پایان نشست دو روزه خود قصد دارد جمعه برنامه های جدید پولی را اعلام کند. به نظر می رسد بانک مرکزی ژاپن نیز نرخ بهره کوتاه مدت خود را بدون تغییر در سطح منفی 0.1 درصد باقی نگه خواهد داشت.بانک مرکزی ژاپن تازه ترین گزارش چشم انداز اقتصادی خود را نیز منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود نرخ تورم ژاپن در سال 2019 میلادی به هدف 2 درصدی دست خواهد یافت.

    دیگر رویداد مهم هفته آینده انتشار نخستین برآوردها نسبت به رشد ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه نخست امسال است. این آمارها قرار است جمعه آینده منتشر شود و تا حد زیادی می تواند وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های اتی را مشخص کند. پیش بینی می شود رشد اقتصادی آمریکا در این مد ت به 2.9 درصد نسبت به سال قبل رسیده باشد.

    دیگر رویداد مهم هفته آینده نیز انتشار آمارهای اولیه رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا است. این آمارها قرار است جمعه منتشر شود و پیش بینی ها نشان می دهد که رشد اقتصادی بریتانیا در این مدت به 0.3 درصد رسیده است.

    برچسب ها