عصر خودرو

وزیر نفت:

صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد

عصر بازار- وزیر نفت گفت: نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان پیشران اقتصاد کشور، نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال های آینده است که در صورت تحقق، اقتصاد کشور را متحول خواهد کرد.

صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بیژن نامدار زنگنه در جلسه علنی مجلس در پاسخ به پرسش برخی نمایندگان مبنی بر «برندسازی جایگاه های عرضه سوخت که مقدمه انحصار در این عرصه است و نقش لابی مخفی نفت و گاز در آن» اظهار کرد: «یک سوال از قدوسی، نماینده مردم مشهد دارم؛ در متن سوالشان به اثرگذاری فامیل های ثروت از طریق باشگاه نفت و نیرو و نقش لابی مخفی نفت، گاز و پتروشیمی در تصمیم گیری ها و حضور آقازاده ها در آن اشاره داشتند؛ این کلوب سری که می فرمایند گروهی مخفی است و علیه منافع و امنیت ملی با مدیریت اینجانب فعالیت می کنند، چیست؟ منظورشان را توضیح دهند.»
    زنگنه ادامه داد: اینکه می گویند وزارت نفت پیش از انقلاب، انگلیسی ترین وزارتخانه کشور بوده نیز درست نیست زیرا وزارت نفت در سال 1358 شکل گرفت.
    وزیر نفت همچینن درباره بکارگیری جوانان خوزستانی در صنعت نفت و اشتغالزایی برای آنان، خطاب به نمایندگان گفت: همه درآمدهای ناشی از صادرات نفت، گاز و غیره به خزانه واریز و نمایندگان مجلس در خصوص ریال به ریال آن تصمیم گیری می کنند؛ با این حال بنده از مصرّترین افراد برای تخصیص بخشی از درآمدهای نفتی برای توسعه مناطق نفت خیز بوده و هستم.
    وی تصریح کرد: مجری سیاست های نظام هستم و سیاستگذار نیستم؛ رهبر معظم انقلاب در سال 1379 سیاست های کلی بخش نفت و گاز را ابلاغ فرمودند که در بند 2 آن افزایش ظرفیت تولید متناسب با ذخایر موجود، به مثابه ارتقای قدرت امنیتی، اقتصادی و سیاسی آورده شده است؛ براین اساس، افزایش تولید و حضور ما در بازارها به امنیت کشور می افزاید.
    زنگنه در این رابطه به روسیه را مثال زد و گفت: این کشور روزانه 10 ملیون بشکه نفت و 600 میلیارد مترمکعب گاز تولید می کند که فقط 200 میلیارد مترمکعب آن به اتحایده اروپا صادر می شود؛ در چنین شرایطی هیچ کشوری جرات ندارد صادرات نفت و گاز این کشور را تحریم کند زیرا اتحادیه اروپا فلج خواهد شد.
    وی اضافه کرد: در بند 14 سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز بر حفظ و توسعه ظرفیت های تولید نفت و گاز کشور و در سیاست های برنامه ششم نیز توسعه میادین نفت و گاز بویژه میادین مشترک تاکید شده است.
    این عضو کابینه دولت اظهار داشت: در قانون برنامه ششم نیز افزایش تولید نفت کشور به 4.8 میلیون بشکه در روز، یعنی افزایش 2 میلیون بشکه ای ظرفیت تولید برنامه ریزی شده است که نیازمند 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو