عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرد

تعدیل نرخ دلار طی این هفته با کاهش تقاضا

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر افزایش تقاضا برای ارز به دلیل مسافرت های خارجی به ویژه سفر به عراق را دلیل افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر دانست و پیش بینی کرد در هفته جاری با کاهش تقاضا نرخ ارز به ویژه دلار تعدیل شود.

تعدیل نرخ دلار طی این هفته با کاهش تقاضا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای در مورد تحولات قیمت طلا در هفته گذشته و افزایش قیمت ارز به خصوص دلار اظهار داشت: قیمت جهانی طلا در هفته جاری  مانند 4 هفته گذشته روند نزولی داشت و پنج هفته پشت سر هم قیمت طلا روند کاهشی را در بازارهای جهانی طی کرد.

    وی با بیان این که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته حدود 6 دلار کاهش یافت، افزود: در کشور ما قیمت طلا روند معکوس داشت و بر عکس بازارهای دنیا افزایش یافت که این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت ارز در هفته بود.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت دلار به بالای 3630 تومان هم رسید، گفت: در بازار داخل افزایش قیمت طلا و سکه را در هفته گذشته شاهد بودیم؛ البته با توجه به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا) به نظر می رسد قیمت جهانی طلا باز هم سیر نزولی داشته باشد.

    کشتی آرای ادامه داد: البته نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت ارز به خصوص دلار در بازار ایران چه وضعیتی خواهد داشت، اما قیمت جهانی ظاهرا روند کاهشی را طی خواهد کرد.

    به گفته وی، قیمت هر سکه در ابتدای هفته گذشته 905 هزار تومان بود که در پایان هفته ( روز پنجشنبه) به 911 هزار تومان رسید و قیمت هر انس جهانی طلا در روز شنبه گذشته 1078 دلار بود که در پایان هفته به 1072 دلار کاهش یافت و در حالی که قیمت طلای جهلانی 6 دلار کاهش یافت، اما قیمت سکه در داخل برعکس بازارهای جهانی 6 هزار تومان افزایش یافت.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد که افزایش قیمت دلار باعث بر عکس عمل کردن قیمت طلا در بازار داخل با بازارهای دنیا شده است.

    کشتی آرای با بیان اینکه  پیش بینی می‌شود در هفته جاری قیمت ارز تعدیل شود، تصریح کرد: اکنون تقاضا برای ارز به خصوص دلار در بازار وجود دارد و یکی از  اصلی‌ترین دلایل افزایش نرخ دلار افزایش شدید تقاضا به دلیل مسافرت‌ها به خصوص زائران کربلای معلی است.

    وی گفت: تعداد زواری که می‌خواهند به عتبات عالیات بروند زیاد است و فقط هر کدام 40 دلار برای گرفتن ویزا پرداخت می‌کنند که به نظر می‌رسد در هفته جاری تعدیل تقاضا داشته باشیم و با کاهش تقاضا قیمت ارز هم در بازار داخلی تعدیل خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها