عصر خودرو

آمار فروردین نشان داد؛

۲۲ درصد معاملات فرابورس در اختیار محصولات شیمیایی

عصر بازار- صنعت "محصولات شیمیایی" با ۱۰۶۳ میلیارد ریال داد و ستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران را نخستین ماه امسال به خود اختصاص داد.

۲۲ درصد معاملات فرابورس در اختیار محصولات شیمیایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در فروردین‌ماه امسال طی 15 روز معاملاتی تعداد 2 میلیارد و 611 میلیون ورقه بهادار در 464 هزار نوبت به ارزش 273 هزار و 568 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است.

    بر این اساس نگاهی معاملات فرابورس نشان می دهد در نخستین ماه امسال میانگین روزانه حجم و ارزش معاملات فرابورس به ترتیب 174 میلیون ورقه و 1838 میلیارد ریال بوده است. همچنین در این مدت صنعت محصولات شیمیایی با 1063 میلیارد ریال داد و ستد، سهم 22 درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

    این گزارش می افزاید: فلزات اساسی نیز با 778 میلیارد ریال (معادل 16 درصد)، محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر با 399 میلیارد ریال (معادل 8 درصد)، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با 309 میلیارد ریال (معادل 6 درصد) و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با 287 میلیارد ریال (معادل 6 درصد) به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس را در ماه گذشته از آن خود کرده‌اند.

    برچسب ها