عصر خودرو

سفیر جمهوری بنین در ایران:

آفریقا برای سرمایه گذاری صنعت فرآوری سنگ آمادگی دارد

عصر بازار- سفیر جمهوری بنین در ایران گفت: آفریقا با ذخایر غنی معدنی خواستار سرمایه گذاری مشترک و مستقل در حوزه فرآوری و تولید سنگ نما است که در این راستا شهرستان محلات در استان مرکزی قابلیت های خاص دارد.

آفریقا برای سرمایه گذاری صنعت فرآوری سنگ آمادگی دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نعیم اکیبو روز دوشنبه در جریان بازدید از واحد فرآوری سنگ و دهکده گل و گیاه محلات، افزود: سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید و صادرات سنگ نما برای کشور بنین و شهرستان محلات با ذخایر قابل توجه سنگ بستر مهمی در توسعه روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی است.
    وی اظهار کرد: کشور بنین در حوزه معادن سنگ مرمریت غنای بالایی دارد اما، در زمینه فناوری صنایع تبدیلی و فرآوری ضعیف است و عمده محصولات معدنی این حوزه به صورت کوپ و خام صادر می شود که ارزش افزوده پایین دارد.
    سفیر جمهوری بنین در ایران اظهارکرد: در صورتی که سرمایه گذاری مشترکی با صنعتگران محلاتی در زمینه فرآوری سنگ ایجاد شود رونق اقتصادی، مزیت های زیادی برای دو طرف دارد.
    اکیبو از توانمندی محلات در زمینه سنگ نما و گل و گیاهان زینتی ابراز رضایت کرد و افزود: در قاره آفریقا کشورهای کنیا و اتیوپی از کشورهای صادر کننده گل و گیاه هستند که در این حوزه نیز تجار و تولید کنندگان محلاتی می توانند به توسعه روابط دوجانبه اقتصادی بپردازند.
    اکیبو افزود: هزینه تولید گل در این کشورها پایین است اما، فرهنگ استفاده از گل و گیاه در این کشورها نهادینه نشده است.
    سفیر جمهوری بنین در ایران گفت: با افزایش روابط دو جانبه و استفاده از یافته های پژوهشی، دانش فنی و تخصص شهرستان محلات در حوزه گل و گیاه می توان دامنه تولید، بازاریابی و صادرات را افزایش داد.
    وی ادامه داد: حضور در بازار اقتصادی بنین سودآور و موثر است چرا که بنین عضو جامعه اقتصادی با عضویت 15 کشور غرب آفریقا است و کالاها در این اتحادیه بدون مشکل گمرکی جابه جا می شود.
    اکیبو ادامه داد: آنچه در بنین تولید می شود به عنوان یکی از محصولات اتحادیه بدون مشکلات گمرکی وارد کشورهای پانزده گانه عضو می شود و این کشورها بازار بزرگی را تشکیل داده اند.
    وی گفت: حضور تجار و سرمایه گذاران در حوزه سنگ و گل گیاه زینتی به بنین زمینه ساز ورود به بازار این کشورها است.
    فرماندار محلات نیز در جریان این بازدید گفت: این شهرستان ظرفیت‌های متنوعی در عرصه اقتصادی و گردشگری دارد و معادن سنگ، گل و گیاه زینتی و ماهیان زینتی از جمله پتانسیل‌های شاخص آن به شمار می‌رود.
    حسن قمری تصریح کرد: 30 درصد از مردم محلات در صنعت پرورش گل و گیاه زینتی اشتغال دارند و دانش فنی تولید گل در محلات بالا است.
    وی با اشاره به دیگر توانمندی دیگر شهرستان محلات بیان کرد: 60 درصد از سنگ تراورتن مرغوب کشور و 12 درصد از نیاز دنیا به این محصول در محلات تولید می شود.
    قمری ادامه داد: 115 واحد معدنی در محلات وجود دارد که 62 معدن آن سنگ تراورتن است.
    وی با اشاره به اینکه تولیدات محلات سیطره کامل بر تراورتن کشور دارد، افزود: سهم 50 درصدی اقتصاد این شهرستان در زمینه تولید سنگ ‌های خام و تزئینی توانسته رونق اقتصادی خوبی را برای محلات رقم بزند.
    فرماندار محلات گفت: حدود 300 کارخانه فرآری سنگ در محلات وجود دارد که در صورتی که بتوان با سرمایه گذاری مشترک سنگ را با فناوری روز و با ساب مناسب تولید و صادر کرد ارزش افزوده ایجاد می کند.
    وی گفت: صادرات سنگ این شهرستان به صورت بریده و خام بدون ساب مناسب صادر می شود و با گسترش روابط 2 جانبه و سرمایه گذاری مشترک می توان زنجیره فرآوری، سود و ارزش افزوده را تکمیل کرد.
    سفیر جمهوری بنین در ایران در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی با سفر به شهرستان محلات از کارخانه سنگبری سنگستان و دهکده گل و گیاه محلات بازید کرد و سپس به شهرستان دلیجان عزیمت کرد.
    بازدید از ظرفیت های دلیجان در حوزه عایق رطوبتی و الیاف پلی استر، نشست با فعالان اقتصادی این شهرستان و بازید از غار نخجیر از دیگر برنامه های دومین روز سفیر جمهوری بنین در ایران از استان مرکزی است.
    شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است و قطب تولید ماهی زینتی، سنگ نما و گل و گیاهان زینتی کشور محسوب می شود.
    جمهوری بنین کشوری واقع در غرب آفریقا است که پیش از این با عنوان 'داهومی' شهرت داشت.
    پایتخت این کشور 'پورتو نووو' و مرکز سیاسی آن 'کوتونو' است که در عین حال بزرگ‌ترین شهر و مرکز اقتصادی بنین محسوب می شود.
    زبان رسمی جمعیت 10 میلیون 300 هزار نفری جمهوری بنین فرانسوی است و پول رایج این کشور نیز فرانک سی‌اف‌ای آفریقای غربی می باشد.
    این کشور در تاریخ اوت 1960 میلادی از فرانسه مستقل شده‌ است و حدود 40 درصد از مردم این کشور از قوم فون و بقیه از سایر اقوام هستند.

    برچسب ها