عصر خودرو

۳ پیشنهاد بخش تعاون به معاون رییس جمهور

عصر بازار- نشست مشترک رییس اتاق تعاون ایران و معاون رییس جمهور با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران برگزار و در این نشست سه پیشنهاد بخش تعاون به کلانتری ارائه شد.

۳ پیشنهاد بخش تعاون به معاون رییس جمهور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با حضور کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران، مدیران اتحادیه ها و اعضای کمیسیون در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد.

    به گفته رییس اتاق تعاون ایران، این نشست در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون و تعامل بیشتر با این سازمان صورت گرفته است. بهمن عبداللهی در این نشست با اشاره به نتایج پایش محیط کسب و کار که در پایان سال گذشته صورت گرفته، ابراز داشت: نتایج این پایش نشان داد که 3 حوزه شرکت‌هایی که در حوزه آبرسانی فعالیت می کنند، مدیریت پسماند و فاضلاب و فعالیت‌های تسویه آب، بدترین و سخت‌ترین شرایط را به لحاظ محیط کسب و کار دارند.

    وی در بخش دیگری از این نشست ضمن اعلام آمادگی بخش تعاون در راستای تعامل و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست، اذعان داشت: با توجه به پتانسیل تعاون در حوزه آموزش، بخش تعاون می تواند متولی اجرا بخشی از آموزشهایی که مورد نظر سازمان حفاظت از محیط زیست است، باشد؛ بدینگونه که هم اعضای تعاون این آموزش ها را که در راستای توسعه و حمایت ازمحیط زیست هست، ببینند و هم بخش تعاون می تواند متولی آموزش، فعالیت های آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست در راستای واگذاری تصدی گری ها باشد.

    رییس اتاق تعاون ایران ابراز داشت: بخشی از فعالیت های این سازمان در حوزه تصدی گری است که با توجه به پراکندگی تعاونی ها در تمام کشور، این بخش می تواند در راستای انجام فعالیت های این حوزه، تعامل و همکاری خوبی با سازمان مذکور داشته باشد.

    آلایندگی خودروها و نوسازی ناوگان حمل و نقل سومین پیشنهاد مورد نظر رئیس اتاق تعاون ایران بود. وی یادآور شد: است، با توجه به اینکه حدود 75 درصد حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور در اختیار بخش تعاون است، از محل اعتباراتی که  در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست هست، اتاق تعاون به عنوان متولی و مجری می تواند در راستانی نوسازی این ناوگان اقدام کند و  این مهم را به سرانجام برساند.

    عبداللهی انجام موارد مطروحه را در قالب یک تفاهم نامه با سازمان حفاظت از محیط زیست، به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پیشنهاد داد و گفت: انجام فعالیت های پیشنهادی و موارد مورد نظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می تواند در قالب یک تفاهم نامه فی مابین اتاق تعاون ایران و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شود.

    برچسب ها