عصر خودرو

کارشناس ارشد مسائل سرمایه‌گذاری و مالی:

تجربه موفق قراردادهای آتی طلا در دنیا

عصر بازار- کارشناس ارشد مسائل سرمایه‌گذاری و مالی با اشاره به تجربه موفق قراردادهای آتی طلا در دنیا گفت: توقف معاملات آتی سکه به نفع هیچ کس نیست و روند آن نباید تضعیف شود.

تجربه موفق قراردادهای آتی طلا در دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، پیمان مولوی در خصوص تجربه ابزارهای معاملات آتی در دنیا گفت: در سراسر جهان، چندین دهه تجربه معاملات آتی در بورس نیویورک، لندن، شانگهای و فرانکفورت وجود دارد که روند پیشرفت این بازارها، آنقدر سریع بوده که امروز به عنوان یک ابزار بسیار پرکاربرد، اما عادی مورد استفاده قرار می گیرند و اکنون بر پایه کالاهای مختلفی معامله می شود.

    کارشناس ارشد مسائل سرمایه‌گذاری و مالی افزود: همچنین ‌تجربه معاملات آتی طلا در کشورهای مختلف، موفق بوده است و هم اکنون سرمایه گذاران زیادی از این ابزار استفاده می کنند؛ بر این اساس اگر این ابزار معاملاتی دارای ضعف می بود، کشورها و سرمایه گذاران استفاده از آن را ادامه نمی‌دادند. مانند اتفاقی که در خصوص وام‌های مسکن در آمریکا رخ داد و از زمان بحران سال 2008 به بعد به ندرت از آنها استفاده می‌شود.

    وی با اشاره به ریسک و سودآوری در این بازار گفت: باید توجه داشت که هرگاه اطمینان به بازار وجود داشته باشد و تحلیل‌ها به درستی انجام شود، می‌تواند سودآوری زیادی در بر داشته باشد. به طوریکه سرمایه‌گذار با دید و پیش‌بینی خود می‌تواند از این بازار استفاده کند، چون داده‌های بسیاری در اختیار دارد و با استفاده از آنها آینده بازار را پیش‌بینی و در آن معامله می‌کند.

    این کارشناس اقتصادی در خصوص طرح شایعاتی مبنی بر جایگزینی معاملات آتی با طرح پیش فروش سکه، افزود: نمی دانم که این شایعات بر چه اساس و منطقی مطرح شده و مشکل در کجاست؛ اما در یک کلام باید گفت با مروری کوتاه بر تجربه دیگر کشورها و همچنین اثرات و جذب نقدینگی مناسب بازار آتی سکه در کشور ما می توان به این نتیجه رسید که توقف یا تضعیف بازار آتی سکه، سودی برای هیچ کس نخواهد داشت.

    برچسب ها