عصر خودرو

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی :

محدودیت های صادراتی مشکل بزرگ کشاورزان شده است

عصر بازار- معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه امسال با ایجاد اختلال در مسیر روند صادرات محصولات کشاورزی توسط برخی کشورهای وارد کننده کالا از ایران بخش عمده ای از تولیدات در این حوزه روی دست کشاورزان مانده است.

محدودیت های صادراتی مشکل بزرگ کشاورزان شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، عباس کشاورز گفت: هر ساله در این فصل امکان تولید گوجه فرنگی، هندوانه، پیاز و سیب زمینی در اغلب مناطق کشور وجود دارد و بخش اعظمی از این محصولات نیز به امید صادرات در اقصی نقاط مملکت تولید می شود.

    وی همچنین اظهارداشت: امسال با ایجاد موانع در مسیر صادرات تولیدات کشاورزی توسط برخی کشورهای وارد کننده کالا از ایران بخش عمده ای از تولیدات در این حوزه روی دست کشاورزان مانده است و بازار کشور هم اکنون با مازاد تولید در برخی از محصولات مواجه است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: دولت به ویژه مسئولان این وزارتخانه تمام هم و غم خود را به رفع مشکلات روابط بازرگانی از طریق دیپلماسی و مذاکرات تجاری معطوف تا دسترنج کشاورزان روی ریل صادرات قرارگیرد.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر محدودیت های صادراتی از جمله مشکلات بزرگ کشاورزان و بخش کشاورزی در کشور است.

    کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: همه ساله برای تمامی فصول و مناطق کشور برنامه کشت از سوی این وزارتخانه تهیه، تدوین و ابلاغ می شود منتهای مراتب کشت محصولات همواره تابع اقلیم و تکنولوژی است.

    وی همچنین در مورد تولید سبزی و صیفی به خصوص گوجه فرنگی و پیاز گفت: امسال شرایط تولید این دو محصول در کشور بسیار مناسب بوده است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: سطح زیر کشت دو محصول مزبور طی سال جاری از رشد چندانی برخوردار نبوده بلکه بیشتر تولید مربوط به افزایش عملکرد در واحد سطح می باشد.

    وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر گوجه فرنگی در کشور با مازاد تولید مواجه است، اذعان داشت: طبق معمول این گیاه در بوشهر و بندرعباس به دلیل افزایش برودت هوا، بارندگی شدید ومحدودیت های دیگر در فصل زمستان بیش از سه چین محصول نمی دهد.

    کشاورز تصریح کرد: خوشبختانه امسال به سبب مساعد بودن وضعیت آب و هوایی برداشت گوجه فرنگی در مناطق جنوبی کشور حتی به شش چین هم رسیده است.

    برچسب ها