عصر خودرو

پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید نفت دوباره رکورد زد

عصر بازار- بازار نفت در ۲۴ ساعت گذشته با تحولاتی چون رکورد زنی پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید، صدور گاز ازبکستان به چین از طریق روسیه، مذاکره الجزایر درباره پروژه های نفت و گاز عراق و رسیدن تولید نفت مکزیک به مرز ۲ میلیون بشکه در روز بوده است.

پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید نفت دوباره رکورد زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، کمیته مشترک وزیران اوپک و غیر اوپک در پایان نشست روز جمعه (31 فروردین) اعلام کرد که کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان به سطح پایبندی 149 درصدی به توافق جهانی کاهش تولید نفت دست یافته‌اند که بالاترین رقم تاکنون به شمار می‌آید.
    این کمیته در بیانیه خود آورده است که در کشورهای توسعه ‌یافته عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، سطح ذخیره‌سازی نفت از 3 میلیارد و 120میلیون بشکه در ماه ژوئیه سال 2016 میلادی به 2 میلیارد و 830 میلیون بشکه در ماه مارس سال 2018 میلادی کاهش یافته است.
    اعضای کمیته مشترک وزارتی همچنین یادآور شدند که سطح ذخیره‌سازی کنونی نفت در کشورهای توسعه یافته، بالاتر از میزان پیش از آغاز سقوط قیمت‌های نفت است.
    نشست آینده کمیته مشترک وزارتی، ژوئن سال جاری میلادی در دبیرخانه اوپک در وین اتریش برگزار می‌شود.

    **روسیه گاز ازبکستان را به چین صادر می کند
    به گزارش رویترز، شرکت «لوک اویل» به عنوان دومین تولیدکننده گاز در روسیه، بهره برداری از تاسیسات فرآوری گاز را در میدان گازی «کاندیم» ازبکستان آغاز کرد.
    تلاش اصلی این تاسیسات، افزایش تولید و صادرات گاز به چین و ارزش این تاسیسات گازی، سه میلیارد و 400 میلیون دلار اعلام شده است.
    دولت روسیه در بیانیه ای، ظرفیت تولید این مجموعه را هشت میلیارد مترمکعب در سال اعلام کرد، اما برنامه زمانی صادرات گاز به چین را افشا نکرد.
    لوک اویل در قالب قرارداد تولید مشترک در این میدان گازی با ازبکستان همکاری می کند و قصد دارد تا سال 2020 میلادی تولید گاز آن را از هشت میلیارد متر مکعب (در سال 2017 میلادی) به 16 میلیارد متر مکعب برساند.

    **الجزایر در حال مذاکره درباره پروژه های نفت و گاز عراق
    به گزارش رویترز، شرکت دولتی نفت الجزایر، سوناتراک، در بیانیه ای اعلام کرد که امکان همکاری این شرکت با مقامات وزارت نفت عراق برای توسعه میدان نفتی نصیریه عراق وجود دارد.
    در این بیانیه آمده است: مذاکرات دو نهاد درباره امکان همکاری سوناتراک در توسعه میدان نفتی نصیریه ادامه دارد و آنها یادداشت تفاهمی برای افزایش همکاری ها از طریق بهره گیری از متخصصان الجزایری در حوزه اکتشاف و انتقال خط لوله امضا کردند.

    **مدیرعامل توتال: با وجود همه مشکلات از ونزوئلا دست نمی کشیم
    به گزارش رویترز، «پاتریک پویان»، مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال گفت: با وجود ناآرامی های شدید اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا، از فعالیت های نفتی در این کشور عضو اوپک دست نمی کشیم و در آن جا می مانیم.
    پویان گفت: برخلاف همه مشکلات و کمبود آب و برق، توتال در ونزوئلا خواهند ماند، البته مردم این را به خاطر خواهند سپرد.
    این کشور پتانسیل بالا اما نیروی کار کمی دارد که به همین دلیل، تولید نفت از یکی از میدان های نفتی از 120 هزار به 80 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

    **تولید نفت مکزیک به زودی نزدیک به 2 میلیون بشکه در روز می رسد
    به گزارش رویترز، شرکت دولتی نفت مکزیک (پیمکس) اعلام کرد که قصد دارد، در سال آینده میلادی به رقم یک میلیون و 950 هزار بشکه در روز تولید نفت برسد.
    به گفته این شرکت، تولید نفت اکنون یک میلیون و 900 هزار بشکه در روز است که تا پایان سال 2018 میلادی به رقم رکورد یک میلیون و 970 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

    **تولید نفت برزیل در پی فعالیت تعمیر و نگهداری کاهش یافت
    به گزارش رویترز، شرکت دولتی نفت برزیل (پتروبراس) اعلام کرد که تولید نفت این شرکت در ماه مارس (ماه گذشته میلادی)با 0.8 درصد کاهش ماهانه به میانگین دو میلیون و 70 هزار بشکه در روز رسید.
    این شرکت علت کاهش را فعالیت تعمیر و نگهداری در تأسیسات خود اعلام کرد.
    مجموع تولید روزانه نفت وگاز این شرکت نیز در مقطع یاد شده 2 میلیون و 660 هزار بشکه معادل نفت گزارش شد.

    برچسب ها