عصر خودرو

خوش‌بینی وزیر خزانه‌داری ایالات متحده درباره حل‌وفصل تخاصم با چین

عصر بازار- وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ابراز خوش‌بینی کرد که واشنگتن و پکن بتوانند بدون جنگ تجاری بر تفاوت‌هایشان فائق آیند.

خوش‌بینی وزیر خزانه‌داری ایالات متحده درباره حل‌وفصل تخاصم با چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در دیداری که طی روزهای اخیر با یکدیگر داشتند، بارها هشدار دادند که تشدید تنش‌های تجاری می‌تواند توسعه سالم اقتصاد جهانی را به خطر بیندازد.

    اما  «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، با احتیاط ابراز خوش‌بینی کرد که دو کشور می‌توانند بدون جنگ تجاری بر تفاوت‌های‌شان فائق بیایند.

    منوچین در سه روز گذشته با مقام‌های مالی چین، ژاپن و اروپا دیدار کرده است و درباره تعرفه‌های تنبیهی که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، علیه چین و دیگر شرکای تجاری خود اعمال کرده با آن‌ها صحبت کرد.

    منوچین در نشستی با خبرنگاران، به این‌که در این دیدارها ایالات متحده تا چه اندازه به حل‌وفصل مناقشات تجاری نزدیک شده اشاره‌ای نکرد، اما گفت که پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

    چین و ایالات متحده در آستانه بزرگ‌ترین ستیز تجاری از زمان جنگ جهانی دوم به این سو قرار دارند. هر یک از این دو کشور تهدید کرده که تعرفه‌هایی به ارزش 50 میلیارد دلار بر واردات کالای کشور رقیب اعمال خواهد کرد. در این میان، دونالد ترامپ در پی آن است که تعرفه‌هایی اضافی و به ارزش 100 میلیون دلار بر کالاهای چینی اعمال کند.

    در اوایل ماه جاری میلادی، « شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین، وعده داد که بازارهای چین را بیش از پیش به روی شرکت‌های خارجی باز کند؛ امری که امیدها را برای حل‌وفصل بحران میان دو کشور بالا برد. منوچین گفت که درباره پیشنهاد شی جین‌پینگ با مقام‌های چینی صحبت کرده است و اشاره کرد که ممکن است به‌زودی به پکن سفر کند تا در این‌باره با مقام‌ها بیش از پیش گفت‌وگو کند.

    برچسب ها