عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از شهرهای صنعتی پارسال صادر شد

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از صدور ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا به خارج از کشور توسط واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی در سال ۹۶ خبر داد و گفت : امسال افزایش صادرات به چهار میلیارد دلار هدفگذاری شده است .

بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از شهرهای صنعتی پارسال صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «صادق نجفی» در نشست مشترک با رئیس سازمان توسعه تجارت، توجه به سهم 92 درصدی صنایع کوچک از صنایع‌ کل کشور و بهبود وضعیت تولید با ساماندهی واحدهای صنعتی کوچک را مورد تاکید قرار داد.
    وی اظهار داشت: بهره مندی از قابلیت های مستتر در شهرک های صنعتی برای جذب سرمایه گذاران و اعطای مشوق به واحدهای صنعتی از اولویت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در سال 97 است.
    معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت، واگذاری ساخت شهرک های صنعتی به بخش خصوصی را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد و گفت: بخش خصوصی در حوزه ساخت شهرک های صنعتی تجربه های ارزشمندی دارد و ما باید از پتانسیل های این بخش برای ایجاد شهرک های صنعتی بهره ببریم.
    نجفی با اشاره به راه اندازی پویش «حمایت از کالای ایرانی»، تصریح کرد: در راستای توسعه صادرات غیر نفتی نیز می توان پویشی در سطح کشور با همکاری سازمان توسعه تجارت راه اندازی کرد تا با کمک همه مردم و دستگاه های اجرایی تحقق این مهم تسریع شود.

    ** برنامه ریزی برای یکپارچه سازی خدمات مورد نیاز صادرات
    معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این نشست یادآوری کرد: 42هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور مستقرند.
    «فرشاد مقیمی» در ادامه با تشریح مهمترین برنامه های سازمان در سال 97 خاطرنشان کرد: توسعه 54 خوشه کسب و کار روستایی طی برنامه ششم توسعه، تعیین بازارهای هدف، شناسایی ابعاد مختلف بازارهای صادراتی و برنامه ریزی برای یکپارچه سازی خدمات مورد نیاز صادرات، از برنامه های مهم این مجموعه در برنامه ششم توسعه به شمار می رود.
    وی بیان داشت: اکنون 800 شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین به بخش خصوصی قرار دارند.
    «محمدعلی عزیزمحمدی»، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیز در این نشست خواستار اتخاذ تدابیری برای پوشش بانکی و ریسک ناشی از نوسان های نرخ ارز شد.
    وی، همچنین بر شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه گشایش ال. سی ( گشایش اعتبار اسنادی )و حمایت از واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه با توجه به نوسان های نرخ ارز تاکید کرد.

    ** بهره مندی از پتانسیل های مستتر در شهرک های صنعتی مرزی
    «فتحعلی محمدزاده»، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیز در این نشست مشترک با تاکید بر بهره مندی از پتانسیل های مستتر در شهرک های صنعتی مرزی برای تسریع صادرات واحدهای صنعتی، خواستار استفاده از ظرفیت زیرساخت های صنعتی موجود در این شهرک ها و نواحی صنعتی شد.
    وی همچنین با اشاره به ایجاد 31 مرکز لجستیک در شهرک های صنعتی و تجهیز این مراکز به منظور توسعه صادرات، گفت: امکان اتصال 50 شهرک صنعتی به شبکه سراسری ریلی وجود دارد که به دلیل محدودیت مالی، از این تعداد پنج شهرک هدفگذاری شده است.
     85 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که حدود یک هزار و 700 واحد آن، بزرگ و صنعتی است و بقیه به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص دارد.
    41 هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور مستقر شده که 65 درصد آنها به نوعی فعال هستند.

    برچسب ها