عصر خودرو

وزیر نفت امارات:

تولیدکنندگان بیشتری به توافق اوپک و غیراوپک ملحق شوند

عصر بازار- وزیر نفت امارات متحده عربی به یک روزنامه آلمانی گفت: تولیدکنندگان نفت بیشتری باید در محدود کردن عرضه به تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک ملحق شوند.

تولیدکنندگان بیشتری به توافق اوپک و غیراوپک ملحق شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، روزنامه هندلزبلات به نقل از سهیل محمد المزروعی نوشت: اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک به کاهش تولیدی که وعده داده بودند، عمل کرده‌اند اما ما باید کشورهای بیشتری را وارد این پیمان کنیم.

    اوپک و شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان که در راس آنها روسیه قرار دارد، با هدف حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها از ژانویه سال 2017 کاهش تولید را به اجرا گذاشته‌اند و این توافق را تا دسامبر سال 2018 تمدید کرده‌اند با این‌همه قرار است در نشست اوپک در وین که ماه ژوئن برگزار می‌شود، سیاست محدودیت عرضه بازبینی شود.

    کمیته مشترک وزیران اوپک و غیراوپک روز جمعه در جده عربستان دیدار می‌کنند. وزیران انرژی عربستان سعودی، روسیه، امارات متحده عربی، عمان، الجزایر، کویت، ونزوئلا، عراق و برونئی و همچنین رییس شرکت دولتی تولیدکننده انرژی لیبی و نمایندگان جمهوری آذربایجان و قزاقستان در این دیدار شرکت خواهند کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، وزیر نفت امارات گفت: ما پس از این دیدار اعلام خواهیم کرد میزان ذخایر چه میزان کاهش یافته و تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک به چه نحوی به تولید ادامه می‌دهند. وی همچنین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد شد.

    برچسب ها