عصر خودرو

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر بازار- قیمت طلا روز جمعه به دلیل انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود می‌کند، عقب‌نشینی کرد.

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1341.33 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.3 درصد درصد کاهش یافت و به 1344.50 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه 4.70 دلار یا کمتر از 0.4 درصد کاهش یافته و در 1348.80 دلار بسته شده بود.

    به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات در شرکت بازرگانی وینگ فانگ، علاقه چندانی به خرید در بازار مشاهده نمی‌شود و همچنین معامله‌گران به سودگیری اقدام کرده‌اند. بازار موفق نشده به بالای 1355 دلار صعود کند و در نتیجه برخی به فروش قراردادهای خریدشان مبادرت کرده‌اند. قیمت‌ها در محدوده 1320 تا 1360 دلار حبس شده‌اند و روند صعودی طلا به دلیل نگرانی نسبت به افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا محدود شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، التهاب بازار بر سر حملات موشکی قدرت‌های غربی به سوریه که اوایل هفته از قیمت‌ها حمایت کرده بودند فروکش کرده و از سوی دیگر دورنمای ژئوپلیتیکی در شبه جزیره کره روشن‌تر شده است.

    قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر تشدید تنش‌ها بر سر سوریه و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را افزایش داد، به 1365.23 دلار صعود کرده بود که بالاترین رکورد از 25 ژانویه بود.

    در این بین، قوی‌تر شدن رشد اقتصاد و پیش‌بینی رشد تورم آمریکا در ماه‌های آینده، انتظارات برای سرعت گرفتن روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را بالا برده است. نرخ‌های بهره بالاتر تقاضا برای خرید طلا که سوددهی ندارد و به دلار قیمت گذاری می‌شود را کمتر می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 17.19 دلار رسید، در حالی که هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 930.74 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش داشت و در 1031.99 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو