عصر خودرو

وزارت بازرگانی چین:

آماده مقابله با پیامدهای اختلاف تجاری با آمریکا هستیم

عصر بازار- وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که کشورش آماده است تا با هرگونه اثر منفی برآمده از مشاجره تجاری با ایالات متحده مقابله کند و افزایش تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالاهای آمریکایی از سوی پکن در مجموع تاثیر چندان زیادی بر صنایع داخلی این کشور ندارد.

آماده مقابله با پیامدهای اختلاف تجاری با آمریکا هستیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، وزارت بازرگانی چین امروز -پنج‌شنبه- اعلام کرد که کشورش آماده است تا با هرگونه اثر منفی برآمده از مشاجره تجاری با ایالات متحده مقابله کند. این وزارتخانه در ادامه افزود که افزایش تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالاهای آمریکایی از سوی پکن در مجموع تاثیر چندان زیادی بر صنایع داخلی این کشور ندارد.

    «ژائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین در جلسه‌ای مطبوعاتی گفت که اگر آمریکا تصمیم دارد با اعمال تعرفه‌های گمرکی خود جلوی رشد اقتصادی چین را بگیرد، دچار اشتباه شده است.

    ژائو ادامه داد: «چنانچه ایالات متحده با سیاست‌های حمایتی خود می‌خواهد مانع توسعه اقتصادی چین شود تا پکن را مجبور کند که حتی در زمینه بهای سود شرکت‌ها تخفیف قائل شود، قدمی اشتباه برداشته است.»

    در آخرین تغییرات در منازعه گسترده تجاری، ایالات متحده چند روز پیش اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی را به مدت هفت سال از فروختن قطعات به شرکت «زد‌تی‌ای» شرکت سازنده قطعات مربوط به مخابرات، منع کرده است. این در حالی است که چین روز سه‌شنبه از اعمال تعرفه‌های سنگین و ضد بازارشکنی بر واردات ذرت از آمریکا خبر داد. پکن همچنین امروز اعلام کرد که محدودیت‌هایی بر واردات لاستیک مصنوعی از این کشور، اتحادیه اروپا و سنگاپور اعمال خواهد کرد.

    ژائو گفت: «ما می‌توانیم چالش‌هایی را که اختلاف‌نظر تجاری با آمریکا به‌وجود آورده را رفع‌ و رجوع کنیم.»

    ژائو، در پاسخ به پرسش رویترز، گفت که امیدوار است واشنگتن عزم راسخ پکن برای مقابله‌به‌مثل را دست کم نگیرد.

    او در ادامه گفت: «ما با بی‌رحمی با اقدام‌های آمریکا مقابله خواهیم کرد.»

    وی در ادامه افزود که چین در آینده پاسخی درخور به ممنوعیت اعمال شده از سوی آمریکا بر شرکت زد‌تی‌ای خواهد داد.

    بیشتر تحلیل‌گران بر این باورند که دو طرف متخاصم در نهایت به مصالحه دست خواهند یافت و از یک جنگ تجاری تمام‌عیار اجتناب خواهند کرد. اما ژائو گفت که پکن و واشنگتن تاکنون هیچ گفت‌وگوی رسمی در زمینه مسائل تجاری نداشته‌اند.

    در تاریخ دوم آوریل، چین مالیات اضافی بر واردات 128 کالای آمریکایی، از جمله گوشت خوک، اعمال کرد. چین این اقدام را پاسخی بر تعرفه‌های آمریکا برای واردات آلومینیوم و فولاد می‌داند.

    دو روز بعد از این رویداد، چین هشدار داد که در حال بررسی افزایش تعرفه‌ها بر واردات 106 کالای آمریکایی دیگر است و آن را پاسخی به برنامه آمریکا برای وضع مالیات بر واردات کالا از چین به ارزش 50 میلیارد دلار دانست. امری که پس از ماه‌ها مشاجره بر سر مسئله مالکیت معنوی، تنش‌ها را افزایش داد.

    برچسب ها