عصر خودرو

بعد از ۳ روز متوالی؛

طلا عقب نشینی کرد

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۳۴۴ دلار و ۶ سنت رسید.

طلا عقب نشینی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، در حالی که به دلیل انتشار آمارهای مثبت اقتصادی و رشد شاخص های بورس در آمریکا، دلار ارزش بالای خود را حفظ کرده، قیمت طلا پس از 3 جلسه متوالی افزایش، امروز با کاهش مواجه بود.

    تحلیلگران بانک ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «اعلام تعرفه های جدید وارداتی برذرت خوشه ای آمریکا از سوی دولت چین این نگرانی را افزایش داده که همچنان ریسک جنگ تجاری پابرجاست... البته انتشار گزارش هایی از سوددهی خوب برخی شرکت ها در سه ماهه نخست سال، تاثیر نگرانی از جنگ تجاری را کاهش داده است.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1344 دلار و 6 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 0.18 درصد افت به 1347 دلار و 10 سنت رسید.

    قیمت فلز زرد در هفته گذشته به دلیل تنش ها در سوریه و تحریم های آمریکا علیه روسیه به بالاترین رقم از 25 ژانویه تا کنون یعنی 1365 دلار و 23 سنت رسید.

    مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: همواره اینگونه بوده که تنش های ژئوپلیتیک تاثیری کوتاه مدت بر روند حرکت قیمت ها داشته است، اما به طور کلی این عوامل اقتصادی است که قیمت ها را تعیین می کند.

    شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از رشد 0.1 درصدی در جلسه قبل، امروز با تغییری اندک به 8.494 رسید.

    پس از آنکه انتشار امارهای مطلوب از سوددهی شرکت ها جان تازه ای به بازار وال استریت بخشید، ارزش سهام های آسیایی نیز با رشد همراه بود.

    شاخص دلار امریکا روز سه شنبه تا پایین ترین رقم 3 هفته گذشته یعنی 89.229 هم رسید، اما بعدا به دلیل انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا افزایش داشت.

    برچسب ها