عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی:

تعرفه واردات برنج همچنان ۲۶ درصد است

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی در مورد کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی گفت: تعرفه واردات برنج به پنج درصد کاهش نیافته و همچنان با عوارض ۲۶ درصدی انجام می شود.

تعرفه واردات برنج همچنان ۲۶ درصد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمود حجتی در پاسخ به سوال نماینده مردم لنگرود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دغدغه های اصلی مسوولان بخش کشاورزی، تولید پایدار و اقتصادی محصولات کشاورزی است تا بتواند بازار خود را داشته باشد.
    وی با بیان اینکه ماندن محصولات روی دست کشاورز یکی از دغدغه های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: ممکن است اتفاقاتی در کشور رخ دهد که با بعضی از آنها موافق و با بعضی از آنها مخالف باشیم اما سیاست حمایت از کشاورزان را همواره دنبال کرده و می کنیم.
    وزیر جهاد کشاورزی در مورد تعرفه واردات برنج که مورد سوال نماینده لنگرود بود، ادامه داد: عده ای از همکاران دنبال این بودند که تعرفه واردات برنج پنج درصد شود و شاید این تعرفه ابلاغ هم شد اما همان زمان مخالفت کردیم و نگذاشتیم هیچ برنجی با تعرفه پنج درصد وارد کشور شود.
    حجتی تصریح کرد: برنج امروز با تعرفه 26 درصد وارد کشور می شود و در این دوره هیچ وقت کمتر شده است.
    وی با یادآوری افزایش قیمت برنج های خارجی که به نوعی حمایت از برنج های داخلی را به همراه دارد، گفت: برنج در ابتدای دولت یازدهم با دلار یک هزار و 226 تومان وارد می شد و بعد از آن با دلار 2 هزار و 500 تومانی؛ امروز تعرفه واردات برنج 26 درصد و نرخ دلار تخصیصی برای آن 4 هزار و 200 تومان است.
    وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بخشی از برنج مورد نیاز کشور به دلیل پاسخگو نبودن برنج داخلی باید از خارج تامین شود، گفت: قیمت برنج خارجی در سال های اخیر در کشور رشد بی رویه ای داشته که به نوعی حمایت از برنج داخلی است.
    حجتی خاطرنشان ساخت: با توجه به بازار، تقاضا و ارزیابی انبارها، محدودیت هایی زمانی نیز برای واردات برنج اعمال می شود؛ البته اصرار داریم تولید داخلی در 2 استان شمالی و به طور محدود در استان گلستان افزایش یابد و تقاضای موثر برای آن نیز وجود داشته باشد.
    وی با بیان اینکه برای حمایت از تولیدکنندگان برنج یک تدبیر تکمیلی نیز اتخاذ شده است، گفت: در این ارتباط یک قیمت توافقی برای برنج داخلی اعلام کردیم که اگر کسی محصول روی دستش مانده و نتوانسته آن را عرضه کند، ما آن را خریداری کنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو