عصر خودرو

کاهش ۵۰ میلیارد دلاری هزینه های بیمه با زنجیره بلوکی

عصر بازار- کاربرد فناوری زنجیره بلوکی (بلاک چین) در بازار بیمه و بخش اتکایی جهان، پس انداز هزینه ای بالغ بر ۱۰ تا ۲۵ درصد یا ۲۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در سال را در برخواهد داشت.

کاهش ۵۰ میلیارد دلاری هزینه های بیمه با زنجیره بلوکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، براساس گزارش R3 و ChainThat، در حدود 30 تا 60 درصد از این کاهش هزینه در حوزه حسابداری و تصویه حساب ها (A&S) خواهد بود. این روندها به تعامل بیشتر بین طرف های مختلف مانند کارگزاران و بیمه گران منجر می شود زیرا این دو طرف باید درباره بدهی ها، توافق کرده و سپس پرداخت ها را تجویز، اجرا و تطبیق کنند.

    به طور معمول در هماهنگی ها و تبادل اطلاعات بین سازمان ها و سیستم های مختلف، پیچیدگی و مشکلات عملیاتی رخ می دهد. یک زنجیره بلوکی و دفترکل توزیع شده می تواند به عنوان ثبت مشترک بین طرف های مالی عمل کرده و هماهنگی به وجود بیاورد. این هماهنگی به کاهش روندهای مشترک در بخش حسابداری و تصویه حساب ها کمک خواهد کرد.

    در این گزارش همچنین تصریح شده است که تصفیه حساب ها با نمایندگی واحد پول «فیات Fiat Currency» انجام پذیرد و بنابراین به طور مستقیم بر بسترهای مبتنی بر زنجیره بلوکی اثر بگذارد. این امر بدان معناست که نیاز به استفاده از واحدهای پولی رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم نخواهد بود.

    برچسب ها