عصر خودرو

بهبود آرام بازار شیمیایی‌ها ادامه دارد

عصر بازار- بازار محصولات شیمیایی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفته که می‌توان این رخداد را سیگنال مهمی برای بخش بزرگی از بازار تلقی کرد.

بهبود آرام بازار شیمیایی‌ها ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در هفته‌ای که گذشت حجم معامله هفتگی محصولات شیمیایی که البته مهمترین زمان معاملاتی آن به روز چهارشنبه باز می‌گردد با کاهشی محدود همراه بود. این در حالیست که حجم معامله روز چهارشنبه به نسبت هفته پیش از آن صعود محدودی را تجربه کرد که به صورت کلی روزی مطلوب را برای این بازار به همراه داشت.

     

    حجم معامله هفتگی محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران

    30 آبان تا 4 آذر

    23 تا 28 آبان

    16 تا 22 آبان

    9 تا 15 آبان

    زمان

    42565

    52435

    35969

    43730

    حجم معامله پلیمرها

    14546

    14837

    14277

    14316

    حجم معامله شیمیایی ها

     
     

    همان گونه که در نمودار مشخص است متوسط حجم معاملات مدتی است که در مسیر رشد قرار گرفته که البته این روند افزایشی حالت ممتد و ادامه داری را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد حجم معامله محصولات شیمیایی که خود ماده اولیه تولید برخی دیگر از مواد اولیه پیشرفته‌تری به شمار می‌رود در مسیر افزایش قرار گرفته که می‌تواند به بهبود حجم تولید در صنایع پایین دستی مهمی منتهی شود.

    از سوی دیگر با توجه به کاهش نسبی قیمت‌های داخلی و جهانی محصولات پتروشیمی و شیمیایی ، فرآیند تولید از این قبیل مواد اولیه رونق بیشتری پیدا کرده که البته در کنار تقویت بازارهای داخلی و صادراتی می‌توان روزهای بهتری را برای صنایع مصرف‌کننده این کالاها ترسیم کرد.

    در خصوص معاملات روز گذشته، محصولات شیمیایی باید گفت که جوش شیرین همچون هفته‌های گذشته صدرنشین این قبیل معاملات به شمار می‌رود که در برابر 500 تن عرضه ، 2230 تن تقاضا به ثبت رسید که باعث شد قیمت‌های پایه 1195 تومانی تا 1756 تومان نیز رشد نرخ پیدا کند که افزایش 47 درصدی نرخ‌ها را به نسبت بالاترین قیمت‌های ثبت شده در تالار نشان می‌دهد.

    از نگاه برخی فعالان بازار، دلایل این رشد را می‌توان کیفیت بالاتر این کالا ، خودنمایی تقاضای فصلی و دائمی و همچنین احتمال رشد قیمت‌ها به تبع افزایش بهای دلار در بازار آزاد دانست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها