عصر خودرو

مقام وزارت صنعت:د

دعوت سرمایه گذاران خارجی ازبرنامه ها ی پسا تحریم بخش معدن است

عصر بازار- مدیرکل نظارت و بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: دعوت از سرمایه گذاران خارجی دربخش معادن از برنامه های دراولویت این وزارتخانه درپسا تحریم است.

دعوت سرمایه گذاران خارجی ازبرنامه ها ی پسا تحریم بخش معدن است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباسعلی ایروانی افزود: این برنامه برای استفاده از دانش فنی روز سرمایه گذاران خارجی است تا دانش فنی را همراه نیروی متخصص به منظور آموزش نیروها وارد کشور کنند.
    وی اظهارکرد: حضور سرمایه گذاران می تواند در آینده نه چندان دور باعث رشد و فعالیت بهینه در بخش معادن شود.
    ایروانی اضافه کرد: هم اینک هفت هزار و 500 واحد معدنی به همراه واحدهای شن وماسه که از طرف دفاتر استانداری ها معرفی شده اند درکشور وجود دارد.
    وی ادامه داد: از این میزان با توجه شرایط کنونی و رکود صنعت ساختمان در کشور حدود دو هزار و 500 واحد در کشورغیرفعال و مابقی فعال و نیمه فعال هستند.
    ایروانی بیان کرد: واحدهای نیمه فعال با ظرفیت موجود به دلیل شرایط بازار قادر به انجام فعالیت کامل نیستند و به صورت نیمه فعال کار می کنند.
    وی گفت: اگر عواملی که منجر به تعطیلی واحدهای معدنی شده اند برطرف شود این واحدها دوباره آغاز به کار خواهند کرد.
    ایروانی اظهارکرد: صادرات یکی ز برنامه های در اولویت بخش معدن وزارت صنعت است که برای تقویت آن به دنبال برنامه ریزی های متناسب در این بخش هستیم.
    ایروانی افزود: صادرات مستلزم در نظر گرفتن یک سری عوامل از جمله قابل رقابت بودن محصول با کالای مشابه خارجی است تا بتوانیم با شناسایی بازار مرتبط حضورمان نتیجه داشته باشد.
    وی کاهش قیمت تمام شده در بخش تولیدات معدنی را یکی از راه حل ها برای صادرات برشمرد و گفت: باید در کناراین کاهش افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت را ایجاد کنیم.
    ایروانی اظهار کرد: صادرات کنونی معدنی کشور پوشش دهنده همه تولیدات دراین بخش نیست، ضمن اینکه بحث توسعه معادن و صادرات نیازمند به فناوری و تکنولوژی دانش فنی روز است که باید از طریق ورود سرمایه گذار خارجی بوجود بیاید.
    مدیرکل نظارت و بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد: دریک مقطع اکتشافات معدن در کشورضعیف است ولی بتازگی با تعیین پهنه های بزرگ در حد دو یا سه هزار متر مربع این روند تقویت شده است.
    وی با اعلام اینکه استقبال خوبی نیز توسط بخش خصوصی و دولتی در این زمینه صورت گرفته است، بیان کرد: با این روش ظرفیت های بخش معدن شناسایی وبه عنوان ذخایر این بخش کشورن متناسب با میزان نیاز و صادرات فعال خواهند شد.
    ایروانی ادامه داد: اکتشاف عمقی در کشور ما در مقابل کشورهای توسعه یافته و پیشرفته ضعیف است ولی در اکتشافات سطحی شرایط خوبی داریم.
    وی افزود: نیاز است اکتشافات عمقی ما از یک و دو هزار متر فراتر رود و برای فعالیت واحدهای غیر فعال برنامه داشته باشیم تا بتوانیم با فعالیت آنها با ایجاد اشتغال مناسب تولید بوجود آورده و منجربه ایجاد ثروت برای کشور شویم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها