عصر خودرو

تنش‌های خاورمیانه، عامل یا مانع رشد پایدار قیمت نفت؟

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد تحولات گوناگونی از جمله برنامه بانک جهانی برای توقف سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز، تنش‌های خاورمیانه، عامل یا مانع رشد پایدار قیمت نفت؟، مجاز شدن وزیر نفت ونزوئلا به اصلاح حوزه انرژی و بهبود اقتصاد الجزایر در پی رشد صدور انرژی بوده است.

تنش‌های خاورمیانه، عامل یا مانع رشد پایدار قیمت نفت؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، پایگاه اینترنتی شبکه سی. ان. بی. سی، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: افزایش ناآرامی ها در خاورمیانه به بخصوص در سوریه ممکن است، از افزایش پایدار قیمت نفت جلوگیری کند.
    به گفته این نهاد، قیمت نفت در خلال نگرانی از ناآرامی ها در خاورمیانه به طور چشمگیری افزایش یافت اما مشخص نیست که افزایش این تنش ها به رشد بیشتر قیمت نفت کمک کند یا مانع افزایش آن شود.
    آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: ناآرامی سیاسی در خاورمیانه شدت یافته و معلوم نیست که آیا افزایش اخیر قیمت های نفت پایدار است و در صورت پایدار بودن چه تأثیری بر عرضه و تقاضا خواهد گذاشت.

    **برنامه بانک جهانی برای توقف سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز
    به گزارش رویترز ، بانک جهانی اعلام کرد: به استثنای برخی پروژه‌های گازی در کشورهای فقیر، پس از سال 2019 میلادی دیگر پروژ‌ه‌های نفت و گاز را تامین مالی نخواهد کرد.
    بانک جهانی این موضع جدید را در شرایطی مطرح کرد که «مانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد مبارزه با تغییر آب و هوای جهان با چالش‌های جدی رو‌برو شده است.
    سازمان صلح سبز از این اقدام بانک جهانی استقبال کرد.

    **وزیر نفت ونزوئلا مجاز به اصلاح حوزه انرژی شد
    به گزارش رویترز، «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا، به «مانوئل کوودو»، وزیر نفت این کشور، اختیارات ویژه‌ای اعطا کرد تا برای جلوگیری از افت تولید نفت تلاش کند.
    به دلیل چالش‌‌هایی مانند رکود، ورشکستگی و تحریم‌های مالی آمریکا، تولید نفت ونزوئلا در ماه فوریه سال جاری میلادی به یک میلیون و 586 هزار بشکه در روز سقوط کرد.
    دستور جدید رئیس جمهوری ونزوئلا به کوودو اختیار امضا، فسخ و اصلاح توافق‌های مربوط به شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی. دی. وی. اس. ای) و زیرشاخه‌های این شرکت را می‌دهد.

    **اقتصاد الجزایر در پی رشد صدور انرژی بهبود می یابد
    به گزارش رویترز، «احمد او یحیی»، نخست وزیر الجزایر اعلام کرد: اقتصاد این کشور در سال 2018 میلادی بهبود خواهد یافت، زیرا قرار است که درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز که از سال 2014 میلادی تاکنون به نصف کاهش یافته است، افزایش یابد.
    طبق آمار، درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز الجزایر در 2 ماه نخست سال جاری میلادی با 25 درصد افزایش به هفت میلیارد و 100 میلیون دلار رسید؛ این رقم در مدت مشابه پارسال، پنج میلیارد و 670 میلیون دلار بوده است.
    95 درصد از مجموع صادرات این کشور عضو اوپک، مربوط به (60 درصد از بودجه دولتی) نفت و گاز می شود.

    برچسب ها