عصر خودرو

رییس کنفدراسیون صادرات :

ممنوعیت معاملات ارزی برای شرکت های تجارت عام در دبی

عصر بازار- رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در دبی ارتباطی با نقل و انتقال پول ندارد، گفت: این قانون، خرید و فروش ارز برای شرکت های تجارت عام در دبی را ممنوع کرده است.

ممنوعیت معاملات ارزی برای شرکت های تجارت عام در دبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، محمد لاهوتی درباره چگونگی تاثیر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در دبی بر نرخ ارز در ایران گفت: این موضوع ربطی به نقل و انتقال پول به ایران ندارد ولی از آنجایی که  فعالان اقتصادی در آن حوزه موظف هستند هر سه ماه یکبار گزارش فصلی ارائه کرده و مالیات ارزش افزوده را پرداخت کنند، به نوعی شفافیت در نقل و انتقالات ایجاد شده است.

    عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد که با اجرای این قانون در امارات، به طور عملی باید خریدار و فروشنده ارز مشخص شوند.

    رییس کنفدراسیون صادرات اظهار داشت: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده در امارات، شرکت هایی که به طور تجارت عام مشغول فعالیت هستند، از خرید و فروش ارز منع شده اند و از آنجایی که باید هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود را ارائه کنند، از بازار نقل و انتقال ارز خارج شده اند.

    لاهوتی ادامه داد: صرافی های رسمی در امارات بدلیل وجود برخی محدودیت ها، در نقل و انتقال اعداد بزرگ با ایران مشکل دارند و باید گفت که اجرای این قانون و گزارش دهی های سه ماهه باعث به وجود آمدن برخی مشکلات در نقل و انتقالات پول به ایران شده است.

    امارات و عربستان سعودی در واکنش به کاهش بهای جهانی نفت و برای تامین مخارج دولت های خود از ابتدای سال جاری میلادی (دی ماه 96) اقدام به اخذ 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده از بیشتر کالاها و خدمات کرده اند. دولت امارات تخمین زده است که در سال نخست اجرای این قانون 12 میلیارد درهم معادل 3.3 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

    در روزهای نخست سال جاری و همزمان با افزایش هیجانی نرخ ارز، یکی از دلایلی که برای این افزایش اعلام می شد، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در امارات بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو