عصر خودرو

برنده جایزه نوبل اقتصاد:

بخشی از حباب بیت کوین سیاسی است

عصر بازار- «روبرت شیلر» برنده جایزه نوبل اقتصاد گفت: در بیت کوین حباب وجود دارد که بخشی از دلیل آن سیاسی است و حباب بیت کوین به معنی نابودی آن برای همیشه نیست.

بخشی از حباب بیت کوین سیاسی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، روبرت شیلر برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2013 میلادی و استاد اقتصاد دانشگاه «ییل» آمریکا گفت: ممکن است که بیت کوین یک حباب باشد؛ اما به این معنی نیست که ترکیده شده و برای همیشه نابود می شود. وی گفت: به بیت کوین به عنوان نوعی حباب علاقه مند است، اما به این معنی نیست که برای همیشه ناپدید خواهد شد و ممکن است بیت کوین برای مدتی با ما باشد.

    وی خاطر نشان کرد: افراد باهوشی را می شناسد که در ارزهای رمزنگار سرمایه گذاری کرده اند که از جمله آنها، دانشجویان خود او هستند؛ اما به این نکته هم اشاره کرد که جذب و شیفته ارز رمزنگار شدن داستانی است که فکر می کنم فراتر از شایستگی ایده بیت کوین می رود و ممکن است که بیشتر بُعد روانشناختی داشته باشد تا اینکه قابلیت توضیح با دیپارتمان علوم رایانه را داشته باشد.

    به گفته شیلر، بخشی از حباب بیت کوین، سیاسی است و از آنجایی که افراد به دولت های خود اعتماد نمی کنند ممکن است که برای سرمایه گذاری در آن وسوسه شوند.

    برچسب ها