عصر خودرو

حمایت ۱۳ میلیارد دلاری آمریکا از بانک جهانی

عصر بازار- دولت ترامپ قصد دارد با ارائه ۱۳ میلیارد دلار به بانک جهانی در جهت اصلاح قوانین مرتبط با بانک های توسعه ای گام بردارد.

حمایت ۱۳ میلیارد دلاری آمریکا از بانک جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، سه منبع آگاه و نزدیک به تصمیمات دولت ترامپ اعلام کردند که آمریکا قصد دارد افزایش سرمایه 13 میلیارد دلاری برای بانک جهانی را در دستور کار خود قرار دهد. این افزایش سرمایه از سوی دولت آمریکا در جهت انجام اصلاح قوانین وام دهی بانک توسعه و افزایش سهم چین است. 

    منابع آگاه اعلام کرددند که استیون مانچینی وزیر خزانه داری آمریکا گفت: انتظار می رود اعلام حمایت آمریکا از این طرح در هفته آینده در جلسات بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ارائه شود؛ اما این حمایت نیازمند تایید از سوی سهامداران بانک جهانی و تصویب آن از سوی هیات مدیره آن دارد.

    به گفته یکی از منابع، از جمله دلایل افزایش سرمایه از سوی آمریکا در بانک جهانی به چالش های غیر پیش بینی شده نسبت داده می شود. البته دولت ترامپ در ابتدا نسبت به تلاش بلند مدت بانک جهانی به منظور افزایش سرمایه خود خوش بین نبود و سال گذشته پیشنهاد کرده بود که بانک های توسعه ای چند جانبه را کمتر کند.

    همچنین وزارت خزانه داری آمریکا بانک های توسعه ای چند جانبه را به دلیل کمک برای افزایش بدهی در کشورهای فقیر مورد انتقاد قرار داده بود و وام دهی بانک جهانی به کشورهای با درآمد بالا از قبیل چین را نکوهش کرده بود و اعلام کرده بود که کشورها باید به گرفتن وام های با دوره باز پرداخت بلندمدت پایان دهند.

    تا زمانی که بانک جهانی به اعطاء این نوع وام ها پایان ندهد، بودجه و تسهیلات کمتری برای دسترسی کشورها به منظور توسعه بیشتر وجود خواهد داشت و بار اضافی بر روی سرمایه سهامدار قرار می گیرد. اجرای اصلاحات می تواند هزینه های فاینانس را برای کشورهای با درآمد بالا افزایش دهد. بر همین اساس، سهم چین در بانک جهانی به 5.7 درصد از 4.68 درصد فعلی افزایش خواهد یافت و همچنان بعداز آمریکا و ژاپن در جایگاه سوم قرار دارد.

    تقریبا 7.5 میلیارد دلار از افزایش سرمایه به بازوی اصلی بانک جهانی یعنی «بانک بین المللی برای ساخت و توسعه» تخصیص داده می شود و 5.5 میلیارد دلار هم به بازوی بخش خصوصی این بانک یعنی «گروه فاینانس بین المللی» تخصیص داده می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو