عصر خودرو

بررسی هفتگی قیمت طلا و سکه؛

کاهش ۹ هزار تومانی ارزش سکه بهار آزادی + نمودار

بی‌نتیجه بودن تلاش طلا برای افزایش قیمت

عصر بازار- بررسی قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نشان می‌دهد هر گرم طلا ۱۸ عیار کاهش قیمت ۲ هزار و ۴۷۰ تومانی، سکه بهار آزادی کاهش ۹ هزار تومانی و سکه امامی افزایش ۲ هزار تومانی داشته است.

کاهش ۹ هزار تومانی ارزش سکه بهار آزادی + نمودار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، بررسی هفتگی قیمت طلا نشان می‌دهد هر گرم طلا 18 عیار هفته گذشته نوسان قیمت متعددی را به خود دید، به گونه‌ای که ابتدا هفته را با رقم 165 هزار و 992 تومان آغاز کرد، در دومین روز از هفته با افزایش قیمت به رقم 169 هزار و 686 تومان رسید، در ادامه همین روند در دوشنبه سومین روز از هفته به رقم 171 هزار و 302 تومان رسید که این رقم بیشترین قیمت در هفته گذشته اعلام شده است.

    پس از آن با افت قیمت قابل توجه به رقم 157 هزار و 866 تومان رسید، در روز‌های بعد مجددا افزایش قیمت داشت و در رقم 166 هزار و 246 تومان خرید و فروش شد.

    هر گرم طلا 18 عیار در نهایت در آخرین روز از هفته به قیمت 163 هزار و 522 تومان مورد معامله قرار گرفت. 

    اختلاف قیمت اولین و آخرین روز هفته نشان دهنده کاهش 2 هزار و 470 تومانی هر گرم طلا 18 عیار طی مدت هفته گذشته بوده است.

    سکه بهار آزادی نیز همانند طلا طی هفته گذشته نوسان قیمت قابل توجهی داشت. این سکه ابتدا هفته را با قیمت یک میلیون و 740 هزار تومان آغاز کرد، در روز دوم با رشد قیمت به رقم یک میلیون و 870 هزار تومان رسید، در روز سوم و با ادامه روند صعودی در مبلغ یک میلیون و 890 هزار تومان خرید و فروش شد.

    از روز سه شنبه و با تغییر شرایط بازار، سکه بهار آزادی روند نزولی به خود گرفت تا جایی که در این روز به قیمت یک میلیون و 710 هزار تومان قیمت گذاری شد، در روز چهار شنبه با ادامه روند نزولی به قیمت یک میلیون و 671 هزار تومان معامله شد، اما این روند در روز پایانی هفته تغییر کرد و در این روز با رشد قیمت، به ارزش یک میلیون و 731 هزار تومان قیمت گذاری شد.

    اختلاف قیمت سکه بهار آزادی در هفته گذشته نشان دهنده کاهش 9 هزار تومانی قیمت آن در بازار بوده است.

     

    روند تغییر قیمت سکه امامی در طول هفته گذشته نشان دهند جهش قیمت تا اواسط هفته و افت آن در روز‌های پایانی هفته بوده است.

    سکه امامی در ابتدا هفته به قیمت یک میلیون و 783 هزار تومان فروخته شد، در تاریخ نوزدهم و بیستم فروردین با رشد قیمت به ارقام یک میلیون و 930 هزار تومان و یک میلیون و 955 هزار تومان قیمت گذاری شد.

    پس از آن با افت قیمت، بازه قیمتی به یک میلیون و 700 هزار تومان بازگشت، به گونه‌ای که در روز بیست و یکم در ارزش یک میلیون و 770 هزار تومان رسید.

    سکه امامی در دو روز پایانی هفته به قیمت‌های یک میلیون و 791 هزار تومان و یک میلیون و 785 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. 

    اختلاف قیمت اولین و آخرین روز از هفته نشان دهنده رشد 2 هزار تومانی قیمت سکه امامی در بازار بوده است.

    برچسب ها