عصر خودرو

قطار دستمزد کارگران به ایستگاه آخر رسید

عصر بازار- اعضای شورای عالی کار افزایش سایر سطوح مزدی کارگران در سال ۹۷ را به میزان ۱۰.۴ درصد به علاوه روزانه ۲۸۲۰ تومان تصویب کرد.

قطار دستمزد کارگران به ایستگاه آخر رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در جلسه امروز شورای عالی کار که با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد، شرکای اجتماعی میزان افزایش سایر سطوح مزدی کارگران را با ترکیبی از درصد و رقم ثابت تعیین کردند.

    بر این اساس به پایه‌حقوق کارگران مشمول قانون کاری که دریافتی آنها بیش از 930 هزار تومان رقم حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال گذشته بوده است، 10.4 درصد به علاوه 28 هزار و 208 ریال رقم ثابت اضافه خواهد شد.

    همچنین پایه‌حقوق کارگران برای سال 97، 19.5 درصد افزایش پیدا کرد تا حقوق کارگران از فروردین امسال با افزایش 181 هزار و 350 تومان به یک میلیون و 111 هزار تومان برسد.

    پایه سنوات برای کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بیش از یک سال سابقه همانند سال گذشته روزانه 1700 تومان تعیین شد. حق اولاد کارگران نیز به ازای هر فرزند زیر 18 سال 111 هزار و 126 تومان اعلام شد.

    با توجه به آن که شورای عالی کار در خصوص افزایش بن خواروبار و حق مسکن کارگران مصوبه‌ای نداشت، بر این اساس حق مسکن کارگران همچنان 40 هزار تومان و بن خواروبار 110 هزار تومان در فیش‌های حقوقی کارگران اعمال خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، با بسته شدن پرونده دستمزد سال 97 کارگران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی روزهای آینده بخشنامه دستمزد سال 97 را برای اجرا به بنگاه‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد کرد.

    برچسب ها