عصر خودرو

دبیر انجمن کشتیرانی ایران:

جزیره «نگین» برای سرمایه گذاری دریایی قطر معرفی می شود

عصر بازار- همزمان با سفر هیاتی از سازمان بنادر قطر به ایران، دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته پیشنهاد کرد، جزیره نگین در استان بوشهر برای سرمایه گذاری دریایی قطر در ایران انتخاب و معرفی شود.

جزیره «نگین» برای سرمایه گذاری دریایی قطر معرفی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مسعود پل مه روز چهارشنبه در این باره گفت: سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و قطر در جزیره نگین بوشهر، فرصت مناسبی برای توسعه بنادر تجاری کشور است.
    وی افزود: با استفاده از سرمایه گذاری طرف قطری باید به سمت تبدیل بندر بوشهر به یک بندر کاملا هوشمند گام برداریم به طوری که تمام عملیات از ورود کشتی تا لحظه خروج کالا بر اساس روش های نوین لجستیکی مدیریت شود.
    وی با بیان اینکه پیشنهاد می کنیم قطری ها در جزیره «نگین» سرمایه گذاری کنند، گفت: جزیره نگین می تواند به عنوان پایلوت سرمایه گذاری خارجی در حوزه دریایی و بندری ایران به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.
    رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران اظهارداشت: برنامه مشخص قطر در حوزه حمل و نقل دریایی گسترش ترانزیت و بهبود صادرات مواد غذایی ایران و ترکیه از طریق آب های ایران است و اجرای این رویکرد نیازمند حضور موثر بخش های خصوصی دو کشور برای کاهش هزینه ها در این بخش است.
    پل مه افزود: استفاده بهینه از این فرصت، اتصال بخش خصوصی فعال و توانمند ایران و قطر برای اجرایی و عملیاتی کردن تصمیم های کلان اقتصادی ضروری است.
    دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به تسهیل تجارت بین دو کشور به عنوان یکی از اهداف هیات قطری در بازدید از بنادر جنوب ایران، اظهارداشت: بخش خصوصی بازوی اجرایی دولت هاست، لذا ایران و قطر هم باید شرایطی فراهم کنند تا این بخش بیش از پیش در حوزه دریایی و بندری فعال شوند.
    وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری قطری ها در بنادر ایران، افزود: رویکرد ما در سرمایه گذاری بنادر باید به سمت استفاده از تجهیزات جدید و سیستم های هوشمند بندری باشد.
    وی، همچنین با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری قطر در بنادر و پسکرانه های بندری ایران، خاطرنشان کرد: باید این اتفاق را به فال نیک گرفت؛ زیرا مهم ترین موضوع در حوزه سرمایه گذاری مدیریت نوین علمی، عملیاتی و توانمندی مالی است که به نظر می رسد کشور قطر در این زمینه از مزیت های لازم برخوردار است.
    پل مه با بیان اینکه بندر بوشهر به عنوان پسکرانه و پشتیبان ظرفیت های دریایی قطر مطرح شود، گفت: برای آنکه بتوان از این فرصت بهره بیشتری برد، می توان مدیریت کالاهای ارسالی و دریافتی از قطر را در یک اسکله و محوطه مشخصی انجام داد.
    هیاتی از وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر از 20 فروردین ماه جاری به استان بوشهر سفر کرده است تا ضمن آشنایی با توانمندی ایران در حوزه ترانزیت و امور دریایی و بندری، راه های همکاری مشترک دو کشور برای توسعه همکاری در حوزه حمل و نقل را بررسی کند.
    جمشید عدالتیان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در این باره گفته است: همکاری مشترک با قطر باعث فعال شدن بنادر جنوبی کشور می‌شود و امیدواریم مدیران بنادر جنوبی بتوانند قراردادهای خوبی را با سازمان بنادر قطر امضا کنند.
    این هیات قطری قرار است تا اواسط هفته آینده از بنادر جنوبی ایران بازدید و راهکارهای توسعه همکاریهای بندری و دریایی ایران را بررسی کند.
    جزیره نگین از جزایر کوچک ایران در خلیج فارس در نزدیکی بندر بوشهر قرار دار که حدود 30 هکتار مساحت دارد؛ مزیت مهم آن قرار داشتن در کنار حوضچه قابل کشتیرانی و امکان دسترسی مستقل به بزرگراه بوشهر - برازجان است. الحاق جزیره نگین به منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر از طریق احداث یک جاده دسترسی به طول دو کیلومتر در برنامه های دولت قرار دارد.

    برچسب ها