عصر خودرو

حمله ترکیه به جنگنده روسی ، بر ارزش ین و یورو افزود

عصر بازار- حمله ترکیه به جنگنده روسی ؛ روز چهارشنبه با ایجاد تلاطم در بازارهای مالی جهانی بر نرخ ین و یورو در برابر دیگر ارزهای جهانی افزود و سرمایه گذاران را به حوزه های امن تر اقتصادی سوق داد.

حمله ترکیه به جنگنده روسی ، بر ارزش ین و یورو افزود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حادثه سیاسی و امنیتی رویارویی ترکیه با روسیه در سوریه موجب شد، تا ارزش ین و حتی یورو در بازارهای جهانی افزایش یابد و در مقابل از ارزش سهام در همه کشورهای اروپایی بکاهد.
    خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه به نقل از 'انگوس نیکلسون' تحلیل گر موسسه بازار مالی جهانی مستقر در توکیو اعلام کرد که حادثه روز گذشته در سوریه، سرمایه گذاران بین المللی را بر آن داشت تا از بیم گسترش خطرات مالی و اقتصادی این قبیل حملات در اروپا و خاورمیانه، سرمایه خود را به حوزه های جغرافیایی و اقتصادی - سیاسی امن تر جهان منتقل کنند.
    وی در صفحه اختصاصی خود در اینترنت، حتی از کاهش قیمت سهام در اغلب کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای خاورمیانه خبر داد و افزود: اگرچه آن بخش هایی از آسیا که به شدت وابسته به بازار اروپا و حتی خاورمیانه هستند همچون هنگ کنگ، امروز با کاهش ارزش سهام و در نتیجه سرمایه گذاری های بین المللی روبرو شدند، در مقابل اقتصادهای مستقلی چون ژاپن را رونق بهتری بخشید.
    به همین دلیل هم بود که سرمایه گذاران بازار سهام نیویورک نیز بیشتر به خرید سهام ژاپنی روی آوردند و در نتیجه قیمت ین آن کشور نیز در بازار جهانی از رونق قابل توجهی در مقابل دلار آمریکا برخوردار شد.
    چرا که به اعتقاد آنها آسیای شرق دور به ویژه ژاپن امروزه حریم امنی برای هرگونه سرمایه گذاری است و لذا بهتر آن است که از اروپا و خاورمیانه به بازارهای آسیایی همچون بازار ژاپن و یا مالزی توجه بیشتری مبذول دارند.
    فرانس پرس همچنین به نقل از 'رودریگو کاتریل' کارشناس مالی بانک ملی استرالیا نیز از افزایش قیمت ین ژاپن، رینگت مالزی و فرانک سوییس و یورو در بازارهای جهانی خبر داد.
    براساس این گزارش، واحد پول ون کره جنوبی، روپیه اندونزی و حتی دلار آمریکا نیز از اعتبار بسیار بالاتری نسبت به دلار در بازارهای جهانی برخوردار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها