عصر خودرو

با رشد شاخص کل:

پرونده اولین هفته آذر مثبت بسته شد

عصر بازار- در معاملات آخرین روز کاری هفته شاخص بورس سرانجام رشد کرد ، هرچند این صعود اندک بود اما سرانجام بورس تهران پرونده اولین هفته پاییزی خود را با رشد شاخص به پایان رساند.

پرونده اولین هفته آذر مثبت بسته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 13 واحد بالا رفت و در عدد 62 هزار و 734 به کار خود پایان داد.

    همچنین در این روز سهامداران بیش از 399 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 748 میلیارد ریال در 28 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    شاخص قیمت نیز در این روز 5 واحد بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول در حالی 42 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 332 واحد رشد را ثبت کرد.

    نمادهای خدمات انفورماتیک، ارتباطات سیار، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که سرمایه گذاری غدیر ، بانک پاسارگاد و فولاد خوزستان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

    در این روز سه گروه بانک ها، شیمیایی و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات، در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    همچنین در این روز شیشه رازی، صنایع شیمیایی فارس، قند شیرین خراسان، فرآورده های نسوز پارس، گروه بهمن، گروه صنعتی ملی و چرخشگر با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

    این در حالی است که قند مرودشت، گرانیت بهسرام، قند پیرانشهر، قند اصفهان، بین المللی محصولات پارس ، سیمان کارون و کمک فنر ایندامین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    در پایان معاملات امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام صنایع شیمیایی فارس، قند قزوین، سیمان ارومیه، اوراق ذرت تحویل 9412، سهام تهران شیمی و کمک فنر ایندامین بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

    این در حالی بود که سنگین ترین عرضه ها متعلق به سهام بانک کارآفرین، فولاد خوزستان، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس،  اوراق ذرت تحویل 9412 ، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و گلوکوزان بود.

    سهامدارام امروز شاهد بودند که بانک خاورمیانه با معامله 44میلیون سهم و اوراق اجاره فولاد کاوه کیش با معامله 843 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها