عصر خودرو

مهم ترین رویدادهای اقتصادی جهان در هفته آینده

عصر بازار- تازه ترین تحلیل ها نشان می دهد که تحولات مربوط به تنش تجاری بین آمریکا و چین می تواند مهمترین تاثیر را بر بازارهای جهانی در روزهای آینده داشته باشد.

مهم ترین رویدادهای اقتصادی جهان در هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین و لفاظی های مقام های دو کشور برای اعمال تعرفه های تجاری مهمترین رویداد اقتصادی هفته آینده خواهد بود.

    بر اساس این گزارش روابط چین و آمریکا هفته گذشته زمانی وخیم تر شد که ترامپ تهدید کرد تعرفه های تجاری به ارزش 100 میلیارد دلار علیه واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد. چین نیز در مقابل تهدید کرده است که تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ خواهد کرد. به اعتقاد تحلیلگران تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا می تواند تاثیر منفی زیادی بر مبادلات تجاری جهان داشته و اقتصاد دنیا را با رکود روبرو کند.روز سه شنبه رئیس جمهور چین سخنرانی بسیار مهمی خواهد داشت.

    دومین رویداد مهم اقتصادی هفته آینده انتشار درآمد و سود شرکت های بزرگ آمریکایی در سه ماه نخست 2018 خواهد بود. نظرسنجی تامسون رویترز نشان می دهد که رشد درآمد این شرکت ها در سه ماه نخست امسال 18.4 درصد بوده که این بالاترین رکورد در 7 سال اخیر بوده است.

    به نظر می رسد تصمیم ترامپ برای اجرای قانون کاهش مالیات ها تاثیر مثبت زیادی بر درآمد و سود شرکت های بزرگ آمریکایی داشته است. این گزارش قرار است روز پنجشنبه منتشر شود.به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر مهمی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای راهبردی خواهد داشت.

    متن مذاکرات نشست مارس فدرال رزرو آمریکا قرار است چهارشنبه منتشر شود. فدرال رزرو در نشست مارس نرخ بهره را برای نخستین بار در سال 2018 میلادی افزایش داده است. برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو امسال 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

    جرومی پاول رئیس فدرال رزرو اخیرا از افزایش تدریجی نرخ بهره طی ماه های آینده حمایت کرده است. نظرسنجی نشان می دهد فدرال رزرو به احتمال 85 درصد نرخ بهره را در نشست ژوئن افزایش خواهد داد.

    آمارهای تورم آمریکا در ماه مارس قرار است چهارشنبه منتشر شود. پیش بینی می شود نرخ تورم آمریکا نسبت به رشد 0.2 درصدی در فوریه تغییر چندانی نداشته باشد.نرخ تورم آمریکا نسبت به سال گذشته با رشد 2.1 درصدی روبرو خواهد شد. افزایش تورم یک کاتالیزور مهم برای افزایش نرخ بهره خواهد بود.

    آمارهای تجاری چین نیز قرار است جمعه منتشر شود. پیش یینی می شود مازاد تجاری چین در ماه مارس به بیش از 27.2 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه فوریه به 33.7 میلیارد دلار رسیده بود.

    برچسب ها